לפני הרבנים החרדים

יממה לפני הסיפוח הצפוי של הרוסים: זה מה שעשה זלנסקי

אחרי שהתברר בתחילת המלחמה כי שיקר בנוגע להפגזת המתחם בידי רוסיה, הגיע השבוע זלנסקי לטקס המסורתי בבאבי יאר לבדו (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
עצרת התפילה (צילום: Fjc.org.ua)

למרות החרפת המלחמה באוקראינה, ויממה לפני הסיפוח הצפוי של ארבעת המחוזות המזרחיים שלה לרוסיה - צמרת הממשל האוקראיני יחד עם דיפלומטים זרים המשרתים בקייב פינו מזמנם כדי להשתתף באירוע המרכזי השנתי לציון 81 שנים לטבח בבאבי יאר בו נרצחו 33,771 מיהודי קייב.

הנשיא וולדימיר זלנסקי הגיע השנה לבדו בגלל שיקולי אבטחה. זלנסקי הניח זר והדליק נר ואמר שעל העולם לעשות הכל "כדי למנוע טרגדיות ופשעים דומים נגד האנושות, שלמרבה הצער, מתרחשים עד היום, במיוחד על אדמת אוקראינה".

לדבריו, "כל משטר לא אנושי מהווה איום על האנושות כולה. יש להעניש פושעים שגורמים לטרגדיות כאלה, כדי שרודנים לא יחזרו על משהו דומה בעתיד".

באירוע אחר שהתקיים באתר, שאותו מארגנת עיריית קייב, השתתפו ראש העיר ויטלי קליצ'קו, שר התרבות אולכסנדר טוקצ'נקו ושגרירי ארה"ב, ספרד, גרמניה, פולין, בלגיה ומדינות נוספות.

הרב החרדי רפאל רוטמאן, סגן יו"ר "הפדרציה היהודית באוקראינה", כובד באמירת הקדיש וכן באמירת תפילת 'א-ל מלא רחמים'. את האירוע כיבדו בנוכחותם גם הרב משה אסמן והרב יונתן מרקוביץ, שלוחי חב"ד ומרבני אוקראינה.

כזכור, נציב האיחוד האירופאי לענייני מדינות שכנות אוליבר ורהלי, שהגיע אתמול מבריסל לקייב לשעות ספורות לצורך פגישות מדיניות, הקדיש שעה מזמנו הקצוב כדי להגיע במיוחד לגיא ההריגה.

אל ורהלי נלוו שגריר איחוד האירופי באוקראינה מאטי מאסיקס, והרב לוי מטוסוב, נציג "פדרציית הקהילות באוקראינה" באיחוד האירופי וידידו האישי שהמריא במיוחד לצורך כך מפריז מיד בצאת חג ראש השנה.

ורהלי אמר "היה לי חשוב לנצל את הגעתי לקייב כדי להנציח את זכרם של רבבות היהודים שנרצחו כאן על ידי הגרמנים הנאצים. במקום זה מזכירים יהודים שהלכו לעולמם, ואתם – אנשי הפדרציה - ע"י עבודתכם החשובה והמבורכת מחיים את החיים, ועוזרים לקיום חיים יהודים פה על אדמת אוקראינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר