לפיד: "בזכות שיח דיסקרטי"

האתר הפופולארי התקפל: לא יסמן השכרת בתים כ"שטח כבוש"

אחרי ההחלטה המסעירה של רשת בוקינג.קום לסמן דירות המוצעות להשכרה בשטחי יו"ש כ"שטחים כבושים", באתר החליטו לחזור בהם מההחלטה (תיירות)

איציק אברהם | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

ראש הממשלה יאיר לפיד הודיע כי חברת בוקינג.קום, שהחליטה בעבר לסמן בתים המוצעים באתרה להשכרה בשטחי יהודה ושומרון ייקראו "שטחים כבושים" - חזרה בה מהחלטתה שעוררה סערה ברחבי הארץ ובחוגים פרו-ישראליים בעולם.

לפיד טען כי ההחלטה של בוקינג נבעה בזכות שיח של משרד החוץ שהיה "דיסקרטי ויעיל עם הנהלת החברה".

כזכור, על פי חשיפת 'הצינור', בהנהלת האתר קיבלו החלטה לסמן ולהזהיר מפני הזמנות למקומות ישראליים בשטחים (מה שנמצא מעבר לקו הירוק - כדוגמת מודיעין עילית וביתר עילית. ח"ב).

"ביקור באזור הזה עשוי להיות מלווה בסיכון מוגבר לבטיחות ולזכויות אדם", כך הולך להיות כתוב באתר החל מעוד שבוע.

יצוין, כי עד עתה מדינת ישראל היא המדינה היחידה בעולם "שזכתה" עד כה בכבוד המפוקפק הזה, מה שלא זכו מדינות אחרות "שוחרות שלום".

חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן (חד"ש-תע"ל) הגיבה לפרסום ואמרה: "על כל החברות הבינ״ל לצאת מייד מהשטחים הכבושים- זה לא עסק להרוויח מאפרטהייד!".

מחברת בוקינג נמסר בזמן ההחלטה לסמן את המוצרים: "המשימה שלנו בבוקינג.קום היא להקל על כל אחד ואחת לחוות את העולם. בהתאם למשימה זו, אנו מנסים להבטיח כי ללקוחותינו יהיה מידע על מנת לקבל החלטות אודות יעדים אליהם הם שוקלים לנסוע. אזורים מסויימים בעולם המושפעים מסכסוך עלולים לגרום לסיכון גדול יותר למטיילים ולכן אנו מספקים ללקוחותינו מידע המסייע לקבלת החלטות ומעודדים אותם לבדוק הנחיות מסע רשמיות של הממשלה שלהם כחלק מתהליך קבלת ההחלטות. אנו נטמיע שינויים כאלו גם באזורים נוספים בעולם בהם אנו פועלים בהם קיים קונפליקט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר