תיעוד וסיקור

דיווח ואזעקות באמצע התפילה: יום כיפור בערי אוקראינה

בקייב קיבלו דיווח פתאומי באמצע התפילה, בעיר הגרעין ז'פרוז'ה נשא השליח דרשה מרגשת לפני 'כל נדרי' ובעיר הולדתו של זלנסקי הופתע הרב מכמות המתפללים • כיפור באוקראינה היהודית, סיקור ותיעוד (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מוצאי יום כיפור בקייב (צילומים: הקהילות היהודיות באוקראינה)

רבני הקהילות ושליחי חב"ד באוקראינה נערכו מבעוד מועד ליו הכיפורים, אבל גם הם הופתעו לפגוש בקהל ענק של מתפללים שגדש את בתי הכנסת - בניגוד לכל התחזיות, בשל המלחמה שעדיין מתנהלת.

"קיבלנו בבית הכנסת מאות מיהודי העיר ובהם פליטים מערי הלחימה", סיפר הרב מרדכי לבנהרץ, משלוחי ורבני חב"ד בעיר קייב הבירה. "למרות המצב הקשה השורר במדינה, יהודים לא וויתרו ובאו להתחבר ולהתפלל ביום הקדוש ביום בשנה".

במהלך התפילות, התקבל הדיווח בבית הכנסת כי יורטו מלטי''ם איראנים שנשלחו על ידי הצבא הרוסי - לא הרחק מעיר הבירה, כך על פי הפרסומים בתקשורת. "כולם השתדלו להישאר מרוכזים בתפילות ולא להסיח את הדעת", סיפר הרב לבנהרץ.

בעיר פולטובה האוקראינית, הגיעו עשרות מיהודי העיר, לצד פליטים מערים שכנות. הם התקבלו על ידי שליח חב"ד הרב יוסף יצחק סגל. המצב הרגיש מורגש היטב ברחובות העיר, אבל היהודים נענו לקריאתו של הרב סגל לבוא לבית הכנסת.

בעיר הגרעין של אוקראינה, ז'פרוז'ה, נשא שליח חב"ד הרב נחום ערנטרוי נאום מרגש לפני תפילת כל נדרי. הרב חיזק את מאות המתפללים שנהרו לבית הכנסת בעיר, למרות המתח המלחמתי השורר בעיר. "בית הכנסת היה מלא בכל התפילות", סיפר הרב ערנטרוי. "האזעקות והדי הטילים לא מנעו מיהודי העיר לבוא ולהתפלל", תיאר.

בקריבוירוג, עיר הולדתו של הנשיא האוקראיני זלנסקי, הגיעו קרוב למאתיים מתפללים. "ידענו שיגיעו כמות מכובדת, אבל זה בהחלט מספר מפתיע ומרגש", אמר הרב לירון אדרי.

בעיר ניקולייב, שמעו היטב את האזעקות. "הגיעו לתפילות קרוב למאה מתפללים והאווירה הייתה מרגשת ומיוחדת", תיאר רב העיר ושליח חב"ד הרב שלום דובער גוטליב, "למרות שגרת המלחמה, כולנו נוקטים באמצעי זהירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר