דודה של ביבי

בגיל 99: שופטת בית המשפט העליון נתניהו נפטרה

השופטת שושנה נתניהו, שכיהנה בבית המשפט העליון במשך 12 שנה, נפטרה בגיל 99 • "מרכינים ראש ומשתתפים באבלה הכבד של המשפחה", נמסר מטעם נשיאת בית המשפט העליון והשופטים (בארץ)

(צילום: זיו קורן, לע"מ)

שופטת בית המשפט העליון בדימוס שושנה נתניהו הלכה במהלך הלילה לעולמה בגיל 99. היא עלתה ארצה מדנציג, למדה משפטים והייתה עורכת דין.

בשנת 1969 מונתה לשופטת בבית משפט השלום בחיפה, בשנת 1974 מונתה לשופטת בית המשפט המחוזי בחיפה. בדצמבר 1981 מונתה לשופטת בפועל בבית המשפט העליון ובהמשך מונתה לכהן כשופטת קבועה בבית המשפט העליון, בו כיהנה עד פרישתה, בשנת 1993.

היא נישאה לפרופ' אלישע נתניהו, ולזוג נולדו שני בנים: פרופ' נתן נתניהו ודן נתניהו. אלישע נתניהו נפטר בשנת 1986. אחיינו של בעלה אלישע הוא ראש ממשלת ישראל לשעבר, בנימין נתניהו.

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, נשיאי ושופטי בית המשפט העליון בעבר ובהווה, מנהל בתי-המשפט וכל שופטי ישראל הודיעו כי הם מרכינים את ראשם ומשתתפים באבלה הכבד של המשפחה.

בנימין נתניהו פרסם את ההודעה הבאה: "משפחתי ואני חשים כאב כפול עם פטירתה של שושנה נתניהו ז''ל – ראשית, על לכתה מאיתנו של דודה אהובה, שהייתה מעמודי התווך של משפחתנו. שנית, על הסתלקותה של משפטנית מן השורה הראשונה, שתרמה רבות למערכת המשפט ולגופים אחרים בישראל".

"שושנה הגיעה לגיל מופלג כשמאחוריה מסכת חיים עשירה. היא עלתה ארצה ב-1924 ופילסה את דרכה המקצועית בנחישות ובכישרון. בצד זאת הקימה עם דודי היקר, פרופ' אלישע נתניהו ז''ל, שהיה מתמטיקאי בעל שם עולמי, משפחה חמה ואוהבת".

"רדיפת הצדק הנחתה את שושנה בשבתה על כס המשפט. פסקי הדין שיצאו מתחת ידיה בבית משפט השלום, בבית המשפט המחוזי ובבית המשפט העליון התאפיינו בניתוח יסודי ומעמיק של הסוגיות שעל הפרק. בד בבד היא תמיד ראתה את האדם שניצב לפניה, מתוך גישה אנושית ונועם הליכות".

"מדינת ישראל הייתה יקרה מאוד לליבה של שושנה. גם מעבר לתחום המשפט, היא ביקשה לתרום ליעילותן של מערכות אקדמיות וציבוריות כשלנגד עיניה טובתם של כל אזרחי המדינה".

"בשם כל המשפחה אני שולח תנחומים לבני דודיי היקרים - נתן ודני נתניהו על לכתה של אמם האהובה, דודה שושנה שלנו. יהי זכרה ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר