סערה בביקור החג המסורתי

"תקיעת חץ בליבה של הרבנות"; הרבנים הראשיים זועמים על הנשיא הרצוג

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ביקר הבוקר בסוכתם של הרבנים הראשיים, הראש"ל הגר"י יוסף והגר"ד לאו והתקבל בכבוד גדול, אך דקות לאחר שיצא התברר: הנשיא הגיע מסוכת הקהילה הקונסרבטיבית וברבנות זעמו • הרבנים הביעו מחאה חריפה • "תקדים שלא היה כמותו" • כל הפרטים (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
הנשיא והרבנים הראשיים, הבוקר (צילום: קובי גדעון לע"מ)

ברבנות הראשית לישראל הביעו בצהריים (שלישי) זעם על התנהלותו של נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שהגיע לסוכת הרבנים הראשיים לאחר ביקור בקהילה הקונסרבטיבית ברעננה.

הרצוג הגיע תחילה לסוכת הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו במודיעין ומיד לאחר מכן ביקר בסוכת הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף בירושלים. הרבנים כיבדו את הנשיא והתנהלו שיחות ארוכות שעסקו גם בסבו של הנשיא, הרב הראשי הגאון רבי יצחק אייזק הלוי הרצוג זצ"ל.

אך שעה קלה לאחר הביקור פרסם בית הנשיא הודעת דוברות בה נכתב כי הבוקר ביקר הנשיא בסוכות הרבנים ו"בסוכת התנועה המסורתית ברעננה", והכבוד הוחלף בזעם.

גורם בכיר ברבנות הראשית אמר ל"כיכר השבת" :"מדובר בתקיעת חץ בליבה של הרבנות הראשית ובתקדים שלא היה כמותו בו מגויס מוסד הנשיאות הממלכתי והרשמי כנגד מוסד ממלכתי אחר ובפרט כאשר מדובר ברבנות הראשית לישראל המייצגת את רוב העם בישראל".

הנשיא בסוכת הראש"ל הגר"י יוסף (קובי גדעון, לע"מ)

לדברי גורם ברבנות הראשית: "מדובר במעשה שלא ייעשה, מעולם נשיאי המדינה לא ניצלו את ביקור חג בסוכות הרבנים הראשיים כדי להכשיר ביקור בסוכת הקונסרבטיבים, הרבנים נפגעו מאוד מההתנהלות הזאת של הרצוג שעד כה היה נשיא שכיבד את מוסד הרבנות".

ל'כיכר השבת' נודע כי הרבנים הראשיים העבירו מחאה לנשיא המדינה והביעו זעם על עצם ההכרה של הנשיא בתנועה הקונסרבטיבית וכן על שרבוב שמם וסוכתם יחד עם התנועה הקונסרבטיבית.

הנשיא בסוכת הרה"ר הגר"ד לאו (קובי גדעון, לע"מ)

בביקור בתנועה הקונסרבטיבית התבטא הנשיא הרצוג: "אני חושב שהקול שלכם מאוד חשוב. אתם עושים עבודה חשובה גם חינוכית וגם חלוצית. עבורי היה חשוב לבוא לפה".

לדברי גורם רבני ברבנות הראשית: "מדובר במהלך מחושב מצד בית הנשיא, לא בכדי דאגו שהרצוג יהיה קודם אצל הקונסרבטיבים ואז בסוכת הרבנים הראשיים, הם ג דאגו להוציא את הביקורים בהודעת דוברות אחת. אם הרבנים היו יודעים על המהלך - הם היו דוחים את הביקור ליום אחר".

הנשיא בסוכת בתנועה הקונסרבטיבית (קובי גדעון, לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר