המתקפה על קייב | פרשנות

היממה האחרונה מוכיחה: פוטין מתקשה ולוקה בהיסטריה

קרוב לשמונה חודשים של מערכה באוקראינה ונראה כי הסוף רחוק. המלחמה בתקופה האחרונה עמדה על 'להבה נמוכה' יחסית מצדה של רוסיה - עד שפוטין החליט אחרת (פרשנות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

אם היינו חוזרים כמעט שמונה חודשים לאחור ומספרים לנשיא רוסיה פוטין כי הוא לא יחזיק בקייב וההרפתקה שלו באוקראינה תמשך זמן רב יותר ממה שחשב - כנראה שהנשיא הרוסי היה מפנה אותנו לאשפוז הקרוב ביותר לקרמלין.

ובכל זאת, החודשים האחרונים הראו את התגובה החזקה של אוקראינה מול הצבא שהיה נחשב לאחד החזקים ביותר בעולם כולו.

פוטין פגש אוקראינה חזקה הרבה יותר מאוקראינה אליה פלש בשנת 2014. הדבר הוביל לכך שבשבועות האחרונים, לפחות מבחינתה של רוסיה, המלחמה הגיעה למצב של 'אש נמוכה'. הצבא הרוסי הבין שהוא חייב להתארגן מחדש ואפילו מינה מפקד חדש למלחמה באוקראינה.

אבל ביומיים האחרונים משהו השתנה. אחרי תקופה של שקט יחסי באיזור מערב אוקראינה, החלו קולות סירנות זועקות לבקוע גם באיזור המרוחק יחסית מרוסיה, ומיליונים מצאו את עצמם מנותקים מרשת החשמל.

ככל הידוע, פוטין לא מצא פתאום מחסני נשק ומשאבים שלא השתמש בהם עד היום, ונראה כי הוא מחסל מלאי נשק שיכולים לסייע לו בניסיון לכבוש שטחים נוספים מאוקראינה. אז מה השתנה?

במהלך השבת האחרונה, גשר קרים, הגשר הארוך ביותר באירופה - הופצץ. הגשר משמש לחיבור בין רוסיה לחצי האי שכבשה בשנת 2014 וסיפחה לשטחה. לעם הרוסי הוותיק רגשות נוסטלגיים למקום ששימש בימי רוסיה הסובייטית כמקום נפלא לנופש - אך לאחר נפילת ברית המועצות, ועד לשנת 2014 - הפך חצי האי לחלק משטחה הריבוני של אוקראינה.

היסטריה או הפגנת כח? - תיעוד מתוצאות ההפגזה של פוטין (צילום: רשויות החירום באוקראינה)

הפיצוץ גרם לנזק בינוני לגשר, אך הנזק הפיך וניתן לתקנו. אבל נראה כי הנזק הגדול יותר היה הנזק לאגו של ולדימיר פוטין - שהחליט כי הוא חייב לנקום.

מאז, אוקראינה כולה תחת אש וכמעט ולא היה מחוז שלא הותקף בשתי היממות האחרונות, זאת למרות הידיעה של פוטין כי ייתכן והיה יכול להשתמש בנשק בתבונה גדולה יותר. פוטין רוצה נקמה - וכמה שיותר משמעותית.

נראה כי הנשיא הרוסי מכוון אל אוכלוסייה אזרחית ולא מסתפק בכך ומפציץ גם תחנות כח בניסיון להחשיך את אוקראינה ולגרום לה לקפוא בחורף הקר הקרב.

ייתכן ובטווח במיידי פוטין מנסה לשדר חוזקה ועוצמה, אך הדבר יפגע ביכולותיו להמשיך ולהתקדם בכיבוש אוקראינה, זאת לצד האפשרות שהפגנת הכח המופרזת עשויה להראות דווקא תכונה אחרת של הנשיא הרוסי - היסטריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר