הצהרה מפתיעה

פוטין: "מוכנים למו"מ עם אוקראינה; מבצע הגיוס יסתיים"

נשיא רוסיה מנסה להנמיך מעט את גובה הלהבות ומודיע כי אוקראינה תסכים, הוא מוכן לנהל מו"מ - אך יידרש לכך מתווך. הוא הזהיר כי "התנגשות עם נאט"ו תוביל לקטסטרופה גלובלית" (בעולם)

(צילום: РИА Новости)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשא היום (שישי) נאום בנוגע למלחמה באוקראינה, והפתיע כאשר הצהיר כי הוא מוכן לנהל משא ומתן לסיום הלחימה. האם הפנים כי לא יצליח לכבוש את המדינה?

בנאום שנשא באסטנה, בירת קזחסטן, אמר פוטין כי לאירועים באוקראינה "אין השפעה על יחסי רוסיה עם מדינות פוסט-סובייטיות".

פוטין הודיע כי סבב גיוס המילואים הנוכחי יסתיים בעוד שבועיים, וכי אין לו כוונה לקיים גיוס נוסף. בנוסף, הוא הזהיר כי התנגשות ישירה עם נאט"ו תוביל ל"קטסטרופה גלובלית".

במהלך נאומו, טען עוד נשיא רוסיה כי אוקראינה משתמשת במסדרונות ההומינטריים, שנועדו להעברת תבואה, לצורך "פעולות טרור".

הוא הוסיף כי הוא טרם קיבל החלטה לגבי השתתפות בפסגת ה-G20 שתתקיים בבאלי, בירת אינדונזיה בחודש הבא, וכי הוא לא רואה צורך בשיחות עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.

במקביל, דוח שפורסם היום באתר הממשלה של רוסיה מעלה כי תיקון הגשר קרים, שקרס באופן חלקי לפני שבוע בעקבות פיצוץ, יסתיים ביולי 2023. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין האשים את אוקראינה בתקרית.

בתוך כך, אתר רוסי המזוהה עם האופוזיציה דיווח היום כי פוטין מוכן לדון במתווה שלום עם אוקראינה, ומוכן אפילו להסיג את כוחותיו מאזורים מסוימים, אולם לא יסכים לוותר על השליטה בחבל דונבאס ולא יהיה מוכן לכל דיון על חצי האי קרים. על פי כל ההערכות מדובר בתנאים שאוקראינה לא תסכים לקבל.

בנאומו היום התייחס פוטין לאפשרות לניהול מו"מ עם אוקראינה, ואמר כי ארצו תסכים לכך - לו קייב תשכיל לקיים שיחות. פוטין הבהיר כי המו"מ לא יהיה ישיר ויהיה צורך במתווך בין המדינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר