אולפן הבחירות | צפו

בני גנץ תומך בדרישת החרדים לתקציב החינוך; "לא מתרגש מהבטחות נתניהו"

גל הפיגועים והמתיחות הביטחונית | מערכת הבחירות שנכנסה לישורת האחרונה | הסירוב לשבת בממשלה עם נתניהו | הרצון לאחד בין החרדים למפלגות השמאל | ההצהרה שלא יישב עם 'המשותפת' וההתמודדות עם דרישות המפלגות החרדיות • שר הביטחון בני גנץ בריאיון מיוחד לישי כהן (אולפן הבחירות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי)

שבועיים לבחירות 2022, שר הביטחון ויו"ר 'המחנה הממלכתי', בני גנץ, מתארח לריאיון מיוחד באולפן הבחירות של 'כיכר השבת' ומתייחס למתיחות הביטחונית ביו"ש, גל הטרור, ההסכם עם לבנון, הסירוב לשבת בממשלה אחת עם בנימין נתניהו, הרצון לשתף פעולה עם הסיעות החרדיות, השריון למתן כהנא וההצהרה שלא יישב בממשלה הנשענת על 'המשותפת'. צפו בריאיון המלא.

תחילה התייחס גנץ לגל הטרור ואמר: "התקופה האחרונה היא תקופה מאתגרת מבחינה ביטחונית, ראינו לא מעט אירועים, דגש על מרחב שכם וצפון השומרון, תגברנו בצורה משמעותית את הכוחות שלנו. מבצעים פעילות התקפית מאוד גדולה".

באשר לכנופיית 'גוב האריות' בשכם, אומר גנץ: "אני לא יכול כמובן לפרט את שיטות הפעולה שלנו, אנחנו נמשיך לפעול כנגדה, בשיטות שונות, במרחבים שונים. בסוף מדינת ישראל יותר חזקה מכל דבר אחר, לא מזלזלים בשום איום קטן כגדול, הגברנו את ההיערכות סביב מרחב הפעולה שלהם, אני מניח שאנחנו נפגע בהם".

שר הביטחון מתייחס לביקורת על ההסכם הימי עם לבנון, ימים ספורים לפני הבחירות ואומר כי "לא, אני לא מבין את הביקורת, ההסכם הזה חשוב וטוב. הייתי מתחיל להבין את הביקורת אם היו טורחים להבין מה יש בהסכם. אפילו את זה הם לא עושים. נתניהו סיכם הסכמים לבדו, חתם לבדו, ורק חודש ויותר אחר כך - הביא את זה לכנסת".

שר הביטחון בני גנץ בריאיון לישי כהן

יו"ר 'המחנה הממלכתי' נשאל באיזה תרחיש הוא רואה את עצמו מצליח להקים ממשלה, ומשיב: "יש שלושה תרחישים, תרחיש אחד שלנתניהו יהיו 61 - זו תהיה ממשלה קיצונית, מסלימה, מקצינה שנשענת על קיצוניים ואני לא רוצה את זה במדינת ישראל. תרחיש שני, שנלך לבחירות שש, שבע ואילך. אני לא רואה איך יאיר לפיד יכול להרכיב ממשלה. תרחיש שלישי, שאנחנו נהיה מספיק גדולים ונדע לחבר בין מרכיבי הבית".

רק הבוקר יצא יאיר לפיד לקמפיין בו הוא טוען שראש ממשלה בישראל צריך להיות אחד משני ראשי המפלגות הגדולות בישראל, כשהוא רומז לרצון של גנץ להיות ראש ממשלה, על כך, אומר גנץ כי "החוק בישראל אומר שמי שמרכיב את הממשלה, הנשיא מטיל את המנדט על מי שהוא חושב שיש לו את הסיכוי הרב ביותר להרכיב ממשלה. מזכיר שלפיד הקים ממשלה שנשענת על ראש ממשלה עם שישה מנדטים, אח"כ ארבעה, לכן - מעשיך ידברו. אין ספק שיש חשיבות שהמפלגה תהיה גדולה ככל שאפשר".

יו"ר 'המחנה הממלכתי' לא מתחרט על החיבור עם גדעון סער - למרות שלא הוביל לזינוק המפלגה: "אני מעריך שאנחנו נהיה 16 מנדטים, אולי אף יותר. מערכת הבחירות החלה רק הבוקר. הדבר החשוב ביותר שעשינו בחיבור עם 'תקווה חדשה' זה בעצם שאנחנו היחידים שמייצרים גשר פוליטי ממלכתי במדינת ישראל".

שאלנו את גנץ האם הוא באמת מאמין שיצליח לאחד בין החרדים לאיווט ליברמן, כדוגמא: "אני מניח שיש חילוקי דעות מאוד גדולים, הם יקצינו לקראת הבחירות. אנחנו יודעים שש"ס ישבו עם מרצ בעבר, ליברמן ישב עם חרדים בעבר. אגב, אני מכיר את ליברמן, האיש צם שלוש פעמים בשנה, החדר שלו מלא ספרים".

שר הביטחון בני גנץ באולפן 'כיכר השבת'

שר הביטחון מתייחס לצירוף שר הדתות לשעבר מתן כהנא לרשימתו והביקורת שספג על כך מהחרדים: "אני לא מקבל את הביקורת הזאת, אני אומר עוד פעם: אחדות בישראל היא חשובה לא פחות מהדיון הפוליטי. אי אפשר להגיד על חניך בני עקיבא, לוחם בסיירת מטכ"ל, מפקד טייסת, שהוא לא יכול להיות חלק מהמדינה. אני בעד שנגיע להסכמות המשרתות את כל הצדדים".

באשר לדרישה החרדית בנושא תקציב החינוך של השוואת התקציב לאחוז לימודי הליבה, גנץ מפתיע ותומך: "אני מציע לא להתלהב מהבטחות שמישהו נתן. העמדה שלי שלימודי התורה הן דבר חשוב, צריך בסיס משותף לכולם. מי שילמד לימודי ליבה - צריך לתמרץ אותו יותר".

יו"ר 'המחנה הממלכתי' מצהיר שלא יסכים לשבת עם נתניהו, בכל מצב: "נתניהו היה זה שפירק את ממשלת האחדות משיקולים אישיים, אני חושב שהוא תרם רבות למדינת ישראל. לא יושב עם נתניהו, בכל הכבוד שיש לי אליו, אני חושב שהוא צריך להתמקד בזיכוי המשפטי שלו. כבר הציעו לי רוטציה ולא הסכמתי. אני עם נתניהו לא יכול לשבת, אני לא יכול להאמין לו מבחינה פוליטית".

גנץ מצהיר שלא יסכים לשבת בממשלה הנשענת על 'המשותפת': "אני לא מקים ממשלה עם 'המשותפת', אם יאיר לפיד רוצה להקים ממשלה עם 'המשותפת' שיגיד שהוא מקים ממשלה עם 'המשותפת' ונראה מי מצטרף אליו, אני לא חלק מזה".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר