להכשיר את הפינוי

תבוסה אחר תבוסה: פוטין הכריז על חוק צבאי במחוזות הכבושים

נשיא רוסיה הזועם מההפסדים לאוקראינה, הכריז בישיבת המועצה לביטחון לאומי, כי יחיל חוק צבאי בארבעת המחוזות שסיפח - זאת כדי להכשיר את פינוי האזרחים מהערים שעשויות ליפול (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות יבגני זבגורודני)

קרוב ליממה של מתח ממוצא פיו היום (רביעי) של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במועצה לביטחון לאומי, הנשיא הרוסי הכריז לפני זמן קצר על החלת חוק צבאי בארבעת המחוזות האוקראינים שכבש והחליט על סיפוחם (דונייצק, לוהנסק, חרסון וזפוריז'יה).

ההחלטה באה בצל התבוסות של הצבא הרוסי, בעיקר במחוז חרסון שבדרום המדינה, מה שהביא את הצבא הרוסי לפנות את האזרחים מבירת המחוז הדרומי אל מעבר לנהר הדיינפר ומעבר לקו האש שהולך ומתקרב בשל הניצחונות האוקראינים בשדה הקרב.

גורמים רוסיים מהמחוז אומרים כי הם מתכוננים לאפשרות שאוקראינה תפתח במתקפת נגד עוצמתית על העיר חרסון - ולכן מפנים את העיר מתושבים בניסיון להפוך אותה ל"מבצר ענק".

על פי דיווחים של ערוצים רוסיים, המושל על מחוז חרסון מטעם הרוסים החליט על פינוי 50 עד 60 אלף בני אדם מאיזור העיר חרסון, זאת מחשש מפני ההתקדמות הדרמטית של אוקראינה ומחשש כי אוקראינה תכבוש את בירת המחוז מחדש.

פוטין מכריז על החוק הצבאי | צפו

אם אכן אוקראינה תצליח לכבוש גם את העיר חרסון, זאת אחרי שכאמור כבשה שטחים נרחבים במחוז חרסון, יהיה מדובר בניצחון משמעותי שכן העיר חרסון הייתה הראשונה שנכבשה לאחר ההחלטה של נשיא רוסיה פוטין לפלוש לאוקראינה לפני כמעט שמונה חודשים.

קיריל סטרמוסוב, המושל שהוצב על ידי הרוסים לאחר כיבוש המחוז הוסיף וטען כי "בעתיד הקרוב מאוד" עתידים חיילי צבא אוקראינה לפתוח בהסתערות על בירת המחוז.

"אני מבקש לקחת את דבריי ברצינות" כתב סטרמוסוב בחשבון הטלגרם שלו. "אני מתכוון לפעול לפינוי כמה שיותר מהיר".

ברוסיה מתכוונים לפנות את האזרחים האוקראינים החיים תחת הכיבוש הרוסי כמה חודשים לכיוון הגדה המזרחית ששל נהר הדיינפר, זאת אחרי שהגדה המערבית של הנהר הוגדר על ידי הרוסים כאיזור בעל "סיכון גבוה ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר