"יש בזה סכנה"

הגרב"צ מוצפי: "אין לך זלזול גדול כהנפת וטלטול ספר תורה"

הגאון רבי בן ציון מוצפי התייחס לאלו הנהוגים להניף את ספר התורה במהלך הריקודים והזהיר כי מדובר בזלזול גדול: "את ספר התורה צריך לחבק ולנשק, ולהחזיק באימה וביראה" (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
ארכיון. (צילום: אביר סולטן/פלאש 90)

יממה לאחר חג שמחת תורה, נשאל הגאון רבי בן ציון מוצפי, מגדולי הפוסקים הספרדים, על אלו הנהוגים להניף את ספר התורה במהלך הריקודים והזהיר כי מדובר בזלזול גדול: "את ספר התורה צריך לחבק ולנשק, ולהחזיק באימה וביראה".

בשאלה שנשאל על ידי אחד מתלמידיו נכתב: "נכחתי בכותל המערבי וראיתי בשעות הלילה תופעות קשות של בני נוער המנפנפים ספרי תורה באויר לעין כל, ואין סדרנים, ואין מי שמעיר, גם נפנפו לגובה רב מול המצלמות למשוך תשומת לב, הרב, עזבתי וברחתי משם".

בתשובתו כתב הפוסק: "דע, כל הפוסקים כתבו בנידון כמה חמור הדבר הזה שמניפים הספרי תורה באופן מזולזל באויר., כאילו היה איזה דבר משחק חס ושלום. כי הנפתו אל על, וטלטולו כאילו היה חלילה חפץ אין לך זלזול גדול מזה".

הרב הדגיש: "את ספר התורה צריך לחבק ולנשק, ולהחזיק באימה וביראה ברתת ובזיע, כי אין לנו דבר קדוש כמוהו, וכנזכר בתלמוד ובזוהר הקדוש. גם יש בזה סכנה פן יישמט הספר או חלקו לקרקע חס ושלום, וגורמים סימן רע לכל הנמצאים שם חס ושלום".

בסיום דבריו הוסיף הגרב"צ מוצפי: "והיה עליך לפנות לגורמים האחראים בתלונה. גם עתה תפנה לאחר מעשה ותתריע על כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר