המלחמה באוקראינה

החייל הישראלי שנהרג בחזית - הובא לקבורה בלבוב

כ-100 יהודים חיילים ואזרחים נהרגו עד כה, לפי הערכות, במלחמה באוקראינה; ביום שישי נערכ הבלבוב הלווייתו של דימטרו פיאלקה, אזרח ישראלי, שנהרג בקרבות באזור דונייצק בלחימה (בעולם)

מישאל לוי | כיכר השבת |
הלווית החייל (צילום: FJCU)

בלבוב התקיימה בסוף השבוע הלווייתו של דימטרו פיאלקה, אזרח ישראלי, שנהרג בקרבות באזור דונייצק בלחימה עם הרוסים. לפי הערכות כ-100 יהודים חיילים ואזרחים נהרגו עד כה במלחמה באוקראינה.

פיאלקה, בן 39 במותו, נולד וגדל בלבוב ועלה לישראל בגיל 15. הוא שירת בצה"ל והיה למאמן כדורגל בקבוצת הנוער העירונית 'מכבי באר שבע'. ב-2015 חזר ללבוב ועבד כמאמן. לאחר הפלישה הרוסית הוא הצטרף לצבא האוקראיני ושימש כמדריך ובהמשך כמ"מ.

הוא נפל בקרבות בתחילת ספטמבר. ב"פדרציה היהודית של אוקראינה" פעלו מאחורי הקלעים כדי להגיע לגופתו, ביחד עם גורמי ממשל בכירים בקייב. גופתו הוחזרה לאוקראינים במסגרת עסקת חילופי שבויים בתחילת אוקטובר.

לפיאלקה יש בישראל אם ואח צעיר שרצו כי הוא ייקבר בארץ, אך רעייתו ביקשה שייקבר בלבוב וכך אכן נעשה. הוא נטמן ביום שישי האחרון בהשתתפות מאות בני אדם ובהם בני משפחתו ובהשתתפות רבה של לבוב הרב שלמה בלד.

גורם ב"פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" אומר כי "במלחמה נהרגו עד כה כ-100 יהודים, בהם חיילים שלחמו בחזית וגם אזרחים שקיפחו את חייהם בהפצצות הרוסיות. למרבה הצער, למרות הניסיונות שלנו אנחנו לא מצליחים להגיע לכל גופה ולהביאה לקבר ישראל. חלק מהגופות נקברו בפארקים ציבוריים ובקברי אחים. אנחנו שמחים שלפחות דימטרו פיאלקה זכה לקבר ישראל. יהי זכרו ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר