אולפן הבחירות | צפו

שר המשפטים גדעון סער מדבר על הכל בריאיון מיוחד

הסקרים | ההתחזקות של מחנה נתניהו | הסירוב לשבת בממשלה הנשענת על 'המשותפת' | הביקורת על תפוקד היועמ"שית | היחסים עם החרדים | דרישת התקציב לחינוך החרדי וסערת רפורמת הסלולר • שר המשפטים, גדעון סער, בריאיון לישי כהן (אולפן הבחירות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג)

חמישה ימים לפתיחת הקלפיות, שר המשפטים גדעון סער, חבר הנהגת 'המחנה הממלכתי', התארח לריאיון מיוחד באולפן הבחירות של 'כיכר השבת' ומדבר על הכל: הסקרים המחוזים תיקו לצד התחזקות של מחנה נתניהו, היחסים שלו עם החרדים וגזירות הממשלה, רפורמת הסלולר של יועז הנדל, התנהלות היועצת המשפטית לממשלה, הסירוב לשתב עם נתניהו, ועד כמה בני גנץ באמת יכול להרכיב ממשלה? צפו בריאיון המלא.

קטעים מהריאיון

תחילה התייחס השר סער להתחזקות של מחנה הימין ומסביר: "גם בבחירות הקודמות נתניהו סיים על 59, הוא היה קרוב מאוד וגם היום הוא קרוב מאוד, צריך לחסום את זה, אני חושב שזה קרב קשה, ממש לא אבוד, זה המאמץ שלנו".

"אני מאמין שאנחנו יכולים להביא תוצאה טובה, אנחנו עובדים להביא תוצאה טובה", אומר סער על מצבה של מפלגתו בסקרים ומסביר את עמדתה של המפלגה: "מדובר בחיבור בין המרכז הביטחוני לימין הממלכתי, כך הצגתי את זה ביום הראשון. יש פה התאחדות של אנשים עם תפיסה ממלכתית, הפערים בנינו מצומצמים ממה שנוהגים לייחס".

סער מתייחס לאפשרות של בני גנץ להרכיב ממשלה ביום שאחרי הבחירות: "אם לביבי יהיו 61 - יהיו לו 61 וברור איזו ממשלה תהיה, אם לא יהיו לו 61, אני משוכנע שיהיו תמורות משמעותיות גם בתוך גוש נתניהו, המשחק הפוליטי ייפתח, בני גנץ יהיה בנקודה הטובה ביותר להרכבת ממשלת אחדות".

גדעון סער בריאיון לישי כהן

שר המשפטים מגיב להצהרות החרדים שלא ישתפו פעולה עם ממשלה בראשות גנץ: "אתה משוחח עם ראשי המפלגות החרדיות לאורך התקופה, אתה שומע מהם בתחילת מערכת הבחירות דברים אחרים. גם לי היו שיחות איתם. אם לביבי בפעם החמישית לא יהיו 61, יהיו תמורות מרחיקות לכת במערכת ותוקם ממשלת אחדות לאומית רחבה, כולל החרדים, כשבראשה - בהסתברות גבוה - יעמוד בני גנץ".

סער מדוע הוא פוסל שת"פ עם נתניהו ומצהיר שזה לא ישתנה: "אנחנו אמרנו את זה בצורה ברורה, עמדתנו לא תשתנה. צריך להפנים: יש אדם אחד שהוא המכשול לאחדות, הוא הסיבה לחוסר היציבות הפוליטית, הוא לא יעבור למישהו בגרון אם תנסה לדחוס את זה פנימה. מה שפוסל אותו זה זו העדפת האינטרס האישי שלו על האינטרס של מדינת ישראל".

שר המשפטים ממהר לעסוק בסוגיית דרישת החרדים לתקצוב מוסדות החינוך: "אני טוען שהעמדה של ביבי שפוגעת בציבור החרדי, פוגעת בילדים החרדים ובעתיד המדינה היא נובעת רק מאינטרס אישי פוליטי ולא טובת המדינה. אני לא מוכן לתמוך במי שמעדיף את טובתו האישית על טובת המדינה. אני הבנתי שביבי מוכן לתת תקצוב מלא ללא זיקת היקף לימודי הליבה".

השר גדעון סער באולפן 'כיכר השבת'

סער דוחה את הטענות שהוא דחף מאחורי הקלעים את מתווה החינוך של בעלזא כדי לפגוע באחדות ב'יהדות התורה': "אלה שטויות. אני בהחלט הייתי מאלה שעודדו את המהלך הזה, היה לי שיח עם נציגים חרדים אבל בשלבים יותר מוקדמים. אבל בשלבים האחרונים לא הייתי מעורב, אפילו לא ידעתי שמתפרסם 'קול קורא', מנכ"לית משרד החינוך ביצעה את תפקידה".

חבר הנהגת 'המחנה הממלכתי' מתחייב שהמפלגה לא תשב בממשלה הנשענת על 'המשותפת': "לא יקרה, חד משמעית. גם לא מבחוץ. יאיר לפיד הרי הציע ראש משמלה ברוטציה בממשלה הנשענת על 'המשותפת' וסירבתי. אני לא מוכן להיות בממשלה שנשענת על 'המשותפת', לא משנה מבפנים או מבחוץ, אני לא יכול לקדם בממשלה כזו את האינטרס הלאומי. זאת התחייבות שלנו, של כל 'המחנה הממלכתי'. לא נהיה שותפים לממשלה הנשענת על 'המשותפת', חד היא מבפנים או מבחוץ".

"אני חושב שהנציגות החרדית פעלה לא נכון מבחינת האינטרס של הציבור ששלח אותה, אני אומר את זה עם כל החברות, שהיא מייצרת מצב כאילו הידיד הנאמן היחיד שיש לציבור החרדי זה ביבי נתניהו. לפי דעתי זה לא נכון", הוסיף סער.

גדעון סער באולפן 'כיכר השבת'

השר סער נשאל על רפורמת הסלולר שהביא השר יועז הנדל, חבר מפלגתו בכנסת היוצאת, וחשף: "גם יועז הנדל הכיר את עמדתי. אני הייתי בעד התחרות, אבל בתוך הקומה הכשרה. אני חשבתי שהכנסת לא כשרים לתחרות - זה דבר לא נכון. אגב, לא רק אני. זה עלה באחת מישיבות הסיעה של 'תקווה חדשה', גם בני בגין לדוגמא היה באותה עמדה כמוני ולא חשבתי שזה נכון. היו לי שיחות איתו בעניין הזה, חשבתי הרפרומה נכונה אבל היא לא צריכה להיות כזאת, היא צריכה להיות בין הכשרים".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר