"הפתרון? סרטוני רשת"

נתונים מפחידים: מאות בחורי ישיבות "נשרו" מתחילת 'זמן אלול' | הנתונים המלאים

אין זה סוד כי מאז ימי הקורונה, חלה עלייה תלולה במספר בחורי הישיבות ש"נושרים" מהישיבות | על פי הנתונים שהגיעו לידי 'כיכר השבת', אחוז הנשירה קפץ בפי 4 | כך מתמודדים עם הבעיה ב'ועד הישיבות' | גורם חינוכי: "מישהו חייב להתעורר, משפחות מתפרקות" (עולם הישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
תופעת הנשירה גדלה פי 4 | אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

"נתוני נשירה שלא ידענו מעולם", כך אומר היום (חמישי) ל'כיכר השבת', אישיות חינוכית מוכרת המטפלת בסוגיית הנער הנושר והמתמודד.

אין זה סוד, כי בימי הקורונה, כאשר חלק מהישיבות היו סגורות, וחלקן פעלו לסירוגין, חלה עלייה תלולה במספר בחורי הישיבות שנשרו מהמסגרת הישיבתית.

על פי הנתונים שהגיעו לידי 'כיכר השבת', עד לקורונה, אחוז הנשירה בעולם הישיבות עמד על אחוז בודד בלבד, בזמן הקורונה המספר עלה לשני אחוזים, וכיום הוא עומד על לא פחות מארבעה אחוזים.

עולם הישיבות התחיל ביום שלישי את 'זמן חורף', כאשר מרבית הבחורים חזרו עם כוחות מחודשים ובכוונה לעלות ולהתעלות בתורה ויראת שמיים בזמן הקרוב, שיתחיל גם עם מערכת בחירות סוערת.

אך יחד עם הבשורה המרנינה והמשמחת, ישנן כ-250 משפחות שהבנים שלהן לא חזרו להיכלי התורה והישיבות ופשוט נשרו לתהום הנשייה. כלומר מתחילת שנת הלימודים - 'זמן אלול', נשרו 250 בחורי ישיבות מהמסגרת הישיבתית.

מחנך ידוע שמכיר את הנתונים, אומר ל'כיכר השבת': "מדובר בנתונים מזעזעים שצריכים להיות בכותרות הראשיות של כל כלי התקשורת החרדית".

"מעולם לא ידענו כאלו מספרים כואבים וקשים. לפני ארבע שנים המספרים היו רבע ממה שאנחנו מכירים היום, והיד עוד נטויה, חייבים להתעשת לפני שיהיה מאוחר. אין לכם מושג מה זה גורם למשפחות. אני יודע על משפחות שהתפרקו או בדרך לחורבן. זה כאב לב שמי שלא חווה אותו, לא יודע לשער כמה הוא כואב. במיוחד, שרוב הבחורים נהפכים לנוער שוליים, שמסתובבים ברחובות ומכלים את הזמן על שטויות.

ב'ועד הישיבות', המכירים את הנתונים מקרוב, החליטו כך נודע לראשונה ל'כיכר השבת', לצאת בשבוע הקרוב בקמפיין למניעת הנשירה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי ארגון 'לנחותם', העומד תחת 'ועד הישיבות', והוא אמון על מציאת מקום לימודים לכל בחור ובחור. הוחלט לצאת בקמפיין רשת המיועד לבחורים הנושרים ומטרתו לפנות אליהם באופן ישיר, בכדי להחזירם אל עולם הישיבות.

יצוין, כי מדובר בצעד חריג מבית 'ועד הישיבות', שכן עד היום הארגון לא הכיר בקיום הרשת והרשתות החברתיות; "הם הבינו שאין להם ברירה, אולי בודדים מהבחורים הנושרים לא נמצאים בתוך הרשת, רוב מכריע נמצא שם, ולכן אם עד היום, הם פרסמו באופנים המסורתיים - בעיתונים היומיים, הם הבינו שהם צריכים לצאת מהקופסה ולפנות לאפיקים חדשים, מדובר פה בשינוי פורץ דרך", מסביר ל'כיכר השבת', גורם מ'ועד הישיבות'.

הסרטון רשת הראשון של ועד הישיבות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר