הנהג - פלסטיני

אישה יהודייה נהרגה בתאונה: ראש המועצה האשים את שרת התחבורה

בתאונה שהתרחשה עם שני כלי רכב ישראלים עם מעורבות של משאית פלשתינאית, נפצעו חמישה אנשים, מותה של האישה נקבע במקום | ראש מועצת שומרון יוסי דגן האשים את שרת התחבורה: "אם היא לא הייתה מעכבת הסדרת צומת רחלים, תאונת הדרכים המזעזעת הזו הייתה נמנעת" (חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
זירת התאונה (צילום: איחוד הצלה)

בתאונה קשה שהתרחשה לפני כשעה (שני) בצומת רחלים שבשומרון, נהרגה אישה כבת 30 ועוד ארבעה נפצעו. ראש מועצת שומרון האשים בתאונה את שרת התחבורה מרב מיכאלי.

תאונת הדרכים התרחשה בין שני רכבים ומשאית, בכביש 60 סמוך לצומת רחלים. כונני החירום וההצלה שהגיעו למקום, העניקו סיוע לפצועים ואף ערכו ניסיונות החייאה על אישה כבת 30, אך למרבה הצער הניסיונות כשלו ומותה נקבע במקום.

כונני החירום פינו לבי"ח בילינסון, ילדה כבת 8 במצב קשה, עם חבלה רב מערכתית, מורדמת ומונשמת, פעוטה כבת שנתיים וגבר כבן 30 במצב קל עד בינוני, נהג המשאית פלשתינאי כבן 30 פונה במצב קל לשכם ע"י הסהר האדום.

חובש רפואת חירום במד״א מוטי דהן וחובש בכיר אביתר שוב סיפרו: "מדובר בתאונה קשה מאוד, בין שני כלי רכב ישראלים ומעורבות משאית פלשתינאית . כשהגענו למקום ראינו 2 כלי רכב מעוכים , שבאחד נסע רק נהג ובשני אשה עם שני ילדים, ונהג המשאית, סה"כ 5 נפגעים, חלקם נלכדו ברכבים וחלקם שכבו על הכביש, בתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה של האשה והענקנו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו לבתי החולים 3 פצועים: ילדה כבת 8 במצב קשה עם חבלה רב מערכתית, מחוסרת הכרה מורדמת ומונשמת, תינוקת כבת שנה במצב קל עד בינוני ופצוע נוסף מהרכב השני גבר כבן 30 במצב בינוני. נהג המשאית טופל ופונה לבית חולים בשטח הרשות ."

חנן אפיק ועמנואל טמם חובשי איחוד הצלה מסרו: "מדובר בתאונה עם מעורבות שני כלי רכב ומשאית. למרבה הצער נקבע מותה של נהגת כבת 30. בסיוע צוותי רפואה של צה"ל הענקתי בזירה סיוע ראשוני לגבר כבן 40 שנפצע בינוני עד קשה, לילדה כבת 8 שנפצעה קשה, ולילד כבן שנה שנפצע באורח קל עד בינוני. נהג המשאית ונוסע ששהה עמו במשאית טופלו ופונו ע"י הסהר האדום במצב קל".

חובש הצלה אבישי כהן שהגיע ראשון למקום מדווח: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד עם מספר נפגעים במצבי פציעה שונים, שנפגעו כתוצאה מהתנגשות בין 2 כלי רכב פרטיים ומשאית. יחד עם חובשים ופראמדיקים של מד"א, התחלנו בביצוע פעולות החייאה בילדה כבת 8 עם חבלה רב מערכתית, ולאחר חזרת הדופק היא פונתה במצב קשה, לחדר הטראומה בבית החולים בלינסון בפתח תקווה. כמו כן הענקנו טיפול רפואי ראשוני לגבר כבן 30 במצב בינוני, ולתינוקת כבת שנה במצב קל-בינוני, והם פונו לחדר הטראומה בבית החולים בלינסון בפתח תקווה. נהג המשאית, גבר כבן 30 פונה במצב קל להמשך טיפול בבית החולים בשכם. למרבה הצער, בתום פעולות חילוץ מורכבות, נאלצו הפראמדיקים לקבוע את מותה של אשה כבת 30 במקום".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן, האשים את השרה מיכאלי בתאונה ואמר: "תאונה קשה לעם ישראל ולהתיישבות בשומרון כולה, הצוותים לשירותים חברתיים של מועצה אזורית שומרון מלווים את הישובים הרלוונטיים בפעולות שנדרשות כרגע. התאונה הקשה הזו היתה יכולה להמנע. במשך שנים צעקנו ופעלנו כדי שהמקום הזה יוגדר כמוקד סיכון, עם השקעה תחבורתית שתמנע את התאונות שהתרחשו כאן ואת התאונה שקרתה כאן עכשיו".

"כששרת התחבורה מירב מיכאלי נכנסה לכהן כשרת התחבורה היא עצרה את התקצוב של פרוייקטים רבים ובתוכם את הפרוייקט להסדרת הצומת ולאחר למעלה משנה של מאמץ הצלחנו להביא לתחילת עבודות. התאונה הזו לא הייתה צריכה לקרות".

עוד הוסיף דגן: "הממשלה מתייחסת ליהודה ושומרון כאזרחים סוג ד' במדינת ישראל, אין כאן מספיק שוטרים לאכיפה, בוודאי על רקע הנהיגה הברברית אצל רבים ב"רשות הפלשתינאית". יש כאן תת תקצוב של פרוייקטים שנוסעים בהם גם יהודים וגם ערבים. התאונה הזו היתה יכולה להימנע. הממשלה הזו לא סופרת את יו"ש, הממשלה הזו פוגעת בנו וזה עולה לנו בדם, בתאונות דרכים, זה עולה לנו בדם של הרוגים בפיגועים, התאונה הזו היתה יכולה להמנע, זו הפקרות ששרת התחבורה ושכל הדרג שמסביב, היה יכול למנוע. אנחנו נלווה את הישובים ואת המשפחות, בזמנים הקשים הללו, נתפלל לרפואתם של הפצועים ונזעק כנגד העוול הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר