גינויים מקיר לקיר

פעיל פוליטי שהזדהה כאיש 'מרצ' ביזה תפילין ליד קלפי, המשטרה פתחה בחקירה

פעיל שהזדהה כאיש 'מרצ' ביזה תפילים ליד קלפי בנתניה ועוכב לחקירה בידי המשטרה. במרצ מגנים וטוענים: כנראה מדובר במתחזה (אקטואלי)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
פעיל השמאל שביזה את התפילין (צילום: באדיבות המצלם)

פעיל פוליטי לבוש שלבש חולצה של מפלגת השמאל 'מרצ' ביזה היום (שלישי) תפילין שהונחו בדוכן חב"ד בכניסה לאחת הקלפיות בנתניה בצורה מחפירה - ועורר סערה.

הפעיל החל לצעוק על האנשים בדוכן, לקח את התפילין ועשה בידו תנועות איתן תנועות מגונות. אנשי חב"ד בדוכן פנו למשטרה במקום ונותנים עדות על מה שאירע לדבריהם.

במפלגת מרצ הודיעו כי הם פנו לוועדת הבחירות בדרישה שתפעיל את מלוא סמכויותיה לחקור את התקרית בנתניה. "האיש אינו מוכר לאף אחד אנשי מרצ וככל הנראה מדובר במתחזה שמנסה לפגוע במפלגה", מסרו במרצ. "תוגש גם תלונה במשטרה".

עוד אמרו במפלגת השמאל: "אנו מתחקרים את האירוע בינתיים אין איש במערך השטח של מרצ שמזהה את האיש, ואף עלה חשד שמדובר במתחזה, עם סיום התחקיר נגיש תלונה כנגדו".

שליח חב"ד בעיר ימים הרב ראובן בלאיש בשיחה לכיכר השבת: "עמדנו כאן בדוכן. אני השליח כאן במקום. יש אדם שכבר מהבוקר התקשר למשטרה להוריד לנו את הדוכן. רצינו לדבר איתו אך הוא לא רוצה. המשטרה הגיעה. הוא ראה את השוטרים. הם באו אליו ואמרו לו 'מה זה מפריע לך'. מישהו משלנו הציע לו יפה 'בוא תניח תפילין'. ואז ראינו מה שראינו... אני שמח במה שקרה כי מכל נתניה הגיעו אלינו ואמרו "בזכותו אנחנו מניחים". האור מהחושך חזק יותר".

התשובה של תושבי העיר לביזוי התפילין (צילום: באדיבות המצלם)

המשטרה פתחה בחקירה ועיכבה לחקירה תושב העיר, בן 61, בחשד שביצע את המעשה. מהמשטרה נמסר: "המשטרה עכבה כעת לחקירה בנתניה תושב העיר בחשד לפגיעה ברגשות דת לאחר שביצע שימוש לא ראוי בתפילין. בתום החקירה יועברו ממצאיה לעיון והחלטת התביעות בהתאם".

יו"ר צעירי חב"ד, הרב יוסף יצחק אהרונוב, הגיב: "כולנו מזועזעים עמוקות ממה שאירע. התגובה שלנו זה עוד ועוד דוכני תפילין, עוד ועוד יהודים מכל הסוגים שנושאים תפילה לבורא עולם. אנו מזמינים את כל עם ישראל לגשת לדוכני התפילין ולהתפלל. זו התשובה הטובה ביותר".

במערכת הפוליטית גינו את הביזוי המחפיר. יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב: "מזועזע וכואב בעקבות מה שאירע בנתניה, כשאיש מרץ ביזה בפומבי תפילין בדוכן חב"ד. כשר הבט"פ נטפל גם בתופעות כאלה. מחזק את ידידי חסידי חב"ד שכולנו אוהבים, מוסרים נפשם להפצת יהדות; חזקו ואמצו. תנו לנו כוח והצביעו ט', כדי שתופעות כאלה ייפסקו".

ח״כ יעקב טסלר מיהדות התורה הגיב: "מזועזע עד עמקי נשמתי מההתנהגות המחפירה של איש מרצ בנתניה שנהג בביזוי וחרפה כלפי התפילין הקדושות בפרהסיה. בושה וחרפה תכסה פנינו, לאן הגענו ועד היכן מגיעה ההסתה הקשה נגד הדת ומסורת ישראל. היום הזה, התשובה להתנכלות המזוויעה הזו היא בקלפי ובכל הכוח".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מאיר פרוש הגיב: "השנאה והקיטוב של ממשלת לפיד-עבאס מחלחלת לשטח כשפעיל מפלגת מרצ ניגש לדוכן של חב"ד בנתניה וביזה את התפילין הקדושות בצורה מחרידה. רק יהדות התורה שבראש דאגותיה נושאי הדת, תדאג להחזיר את הכבוד לדת ולמסורת ישראל".

יו"ר יהדות התורה הרב יצחק גולדקנופף: "אני מזועזע עד עמקי נשמתי מביזוי התפילין הקדושות, ע"י פעיל מרץ בדוכן התפילין של חב"ד בנתניה, זו תוצאה ישירה של ההסתה הפרועה שיוצאת מגוש השמאל בהובלת איווט ליברמן כנגד הציבור החרדי, בכוחנו היום לשנות את המצב לטובה, ולתת תשובה למסיתים בקלפי".

יו״ר ש״ס אריה דרעי בתגובה: ״נבלה נעשתה בישראל! יהודי מבזה את התפילין בארץ הקודש! התשובה שלנו תהיה מחאה אדירה בקלפי. מדינה יהודית!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר