פני המפלה

לילה עגום במחנה השמאל, אביגדור ליברמן הודה: "אני מאוכזב"

מול פעיליהם וחברי מפלגתם נשאו דברים הלילה שרי האוצר והביטחון. שניהם ציינו את "הדרך הייחודית" שלהם והביעו הסתייגות מהמדגמים (בארץ)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
ליברמן, הערב (צילום: Flash90)

תוצאות המדגמים הותירו את ראשי מפלגות גוש השמאל והממשלה הנוכחית במצב עגום. שר הביטחון בני גנץ נשא הלילה (רביעי) ניצחון לפעילים בכפר המכבייה והדגיש: "נמתין לתוצאות האמת". שר האוצר ליברמן הודה: "אני מאוכזב".

ליברמן אמר בנאום לפעילי מפלגתו כי הוא מאוכזב והוסיף: "האתגר היה מאוד מורכב, עשינו את המקסימום. חייבים לחכות לתוצאות האמת, אבל בלי קשר לתוצאות הסופיות, נכבד את תוצאות הבחירות ואת הכרעת הבוחר".

לדבריו, "נשמור על הדרך הייחודית שלנו כימין ליברלי. זה מאוד חשוב לנו, אנחנו נמצאים במשבצת מאוד ייחודית בפוליטיקה ולא נשתנה בהתאם לסקרים. אנחנו נמשיך באותה דרך וכמו בכל דרך יש עליות, ירידות ולפעמים התקדמות מהירה ואיטית. אנחנו שומרים על הדרך".

בהמשך הלילה נשא דברים בכפר המכבייה שר הביטחון ויו"ר 'המחנה הממלכתי' בני גנץ. הוא קרא לחברי מפלגתו שיעמדו מאחוריו במהלך דבריו וציין כי ימתינו לתוצאות האמת.

"אזרחי ישראל יצאו להצביע. לשמחתי ולזכותם, הם יצאו במספרים גדולים, למרות שאלו הבחירות החמישיות בארבע שנים", פתח גנץ. "זוהי הדמוקרטיה שלנו, ועם ישראל ואזרחי ישראל הוכיחו שאיכפת להם ממדינת ישראל. שהיא יקרה להם. שהם רואים את עצמם חלק בלתי נפרד ממנה ומעתידה".

לדברי יו"ר המחנה הממלכתי: "באתי לכאן קודם כל להגיד תודה. לכם הפעילים, ולכם – השרים, חברי הכנסת, חברי הרשימה. חודשים שאתם בשטח – עוברים מגשר אל גשר, מדלת אל דלת, מכנס לכנס. עשיתם זאת באמונה שלמה – עשיתם זאת כי אתם פטריוטים שאוהבים את המדינה, עשיתם זאת כי אכפת לכם. אני מודה לכם על האמון בי, מודה לכם על האכפתיות. מודה לגדעון, שהניסיון והידע שלו הם נכס ענק ואני יודע שהשותפות ביננו תימשך.

"מודה לגדי, שידע כמה כבד הוא המחיר של הפוליטיקה – ובכל זאת בחר להצטרף ולתרום למדינת ישראל בשדה החשוב הזה. תודה על השותפות. מודה לכל אחד ואחת מחברי הרשימה שידעו שהמסע קשה ובכל זאת המשיכו לצעוד בדרך. מודה לכל רמ"ט/רמטי"ת, פעיל ופעילה ותומך או תומכת, לכל מצביע ומצביעה ויש רבים מאד מאלה – אנחנו שותפים לרעיון ממלכתי ונכון".

שר הביטחון הוסיף: "לילה ארוך וימים ארוכים לפנינו. אנחנו נמתין לתוצאות האמת. יהיו תוצאות האמת אשר יהיו, את הדרך של המחנה הממלכתי – רק התחלנו. הרעיון של מחנה רחב, שמתבסס על מרכז המפה הפוליטית וחוצה את הגושים ומנסה לחבר בין כל חלקי החברה בישראל– הוא רעיון חשוב ורלבנטי".

ממתין לתוצאות האמת. גנץ הלילה (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

עוד אמר גנץ: "אנחנו נשמר את הרעיון הממלכתי, נמשיך ונתגבש, ונפעל לייצר מסגרת פעולה רחבה שתשרת את עם ישראל ואזרחי ישראל כולם. אני רוצה להגיד שאני מאמין במטרות שלנו, שאני שלם עם הדרך, שלם עם זה שעשינו כל מה שניתן בכדי להגיע לאיחודים – ולהתנהל באופן נכון למדינת ישראל ולאינטרסים של כל האזרחים.

"הוכחנו שאנחנו יודעים לעבוד – גם בשוחות הפוליטיות - למען המטרה. נמשיך לעבוד קשה למען מאות האלפים שנתנו בנו את אמונם וכל אזרחי ישראל, אליהם אנחנו מחויבים".

את דבריו חתם שר הביטחון: "אהוד בנאי כתב - השביל הזה מתחיל כאן... הוא לא סלול, לא תמיד מסומן – השביל הזה מתחיל כאן. אנחנו ניגש כולנו לשולחן השרטוטים, ונמשיך לסמן את השביל הזה, נמשיך לצעוד בו, נעבוד קשה למען עם ישראל. כי זו הדרך הנכונה למדינת ישראל. דרך ממלכתית וישרה - הדרך שלנו. נמתין לתוצאות האמת, ובכל מקרה – נמשיך לשים תמיד את ישראל לפני הכל. תודה רבה לכולכם על השותפות והדרך. תודה על הכל. לילה טוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר