ה'טנק' רוסס

"PALESTINE": גרפיטי אנטישמי על רכב תלמידי הישיבה, משטרת ניו יורק חוקרת

משטרת ניו יורק חוקרת ריסוס גרפיטי פרו פלסטיני על רכב "הפצת יהדות" של תלמידי ישיבת חב"ד המרכזית, שחנה בלב מנהטן במהלך השבת (חרדי)

שלמה מן | כיכר השבת |
כתובת הגרפיטי שרוססה על הטנק (צילום: באדיבות המצלם)

"טנק מצוות" של בחורים חסידי חב"ד, תלמידי ישיבת 'תומכי תמימים' במרכז חב"ד העולמי בניו יורק, רוסס השבוע במנהטן בכתובות פרו פלסטיניות. תלונה הוגשה למשטרת ניו יורק, שפתחה בחקירת המקרה.

מדובר בכלי רכב גדול ורחב ידיים המשמש את חסידי חב"ד לצורך הפצת יהדות. בחזיתו סמלי מצוות שונים ובתוכו ספריית ספרים ומקום מסודר לשבת ואף להתפלל. הרכב משמש אף כבית כנסת נייד. חסידי חב"ד מכנים אותו "טנק".

נועם גז, תלמיד הישיבה ששכר את הרכב שרוסס, מספר ל'כיכר השבת': "ביום שישי האחרון, כמידי שבוע, יצאנו עם הטנק ל'מבצעים' בשדרת ברודווי שבמנהטן. בשעה חמש אחר הצהרים, לקראת שבת, חזרנו לשכונה. את הטנק החניתי ברחוב ברודווי.

"ביום ראשון השבוע בשעת ערב קיבלתי הודעת וואטסאפ מאחת הנשים היהודיות במנהטן שיש לה את מספר הטלפון שלי, ובה תמונה של הטנק עם ריסוס גרפיטי אנטישמי".

גז לצד ה'טנק', השבוע

גז מתאר: "הזדעזעתי. יצרתי קשר עם האחראי על הטנקים, הרב יהודה פבזנר, ונסענו מיד לנקודה שבה השארנו את הטנק ביום שישי. כשהגענו, נחשפנו לפעולה אנטישמית שהיא הרבה יותר מהשחתת רכוש".

כאמור משטרת ניו יורק הוקפצה לזירה ולקחה מהבחורים דיווח על האירוע. במקביל הצליחו תלמידי הישיבה לאתר מצלמות אבטחה מבניין סמוך. במחלקת המשטרה של מנהטן חוקרים כעת את המקרה.

"חשוב לנו לומר בקול ברור לאותם אנטישמים, שהם לא יעצרו אותנו", אומר גז. "נמשיך להפיץ יהדות כחלק מהשליחות שהטיל עלינו הרבי מליובאוויטש, בכל הכוח. וידעו כל הגויים: ארץ ישראל שייכת לעם ישראל בלבד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר