תיעוד דומע

"נלחמת ומנעת פיגוע"; שלום סופר הי"ד הובא למנוחות

שבועיים לאחר הפיגוע הנורא בשומרון, הובא הערב למנוחות שלום סופר הי"ד שהתמוטט בביתו ימים ספורים לאחר שחרורו מבית החולים • "חשבתי שאתה מתחזק לאט לאט והאמנתי למה שהרופאים אמרו", ספד לו בנו בכורו (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הלוויתו של שלום סופר הי"ד (צילום: Gideon Markowicz/Flash90)

מאות בני אדם השתתפו הערב (שלישי) בהלוויתו של שלום סופר הי"ד, תושב פתח תקווה ובעל המכולת בקדומים שנפצע בפיגוע דקירה לפני כשבועיים בשומרון. הוא הובא למנוחות בבית העלמין סגולה בפתח תקווה והותיר אחריו אישה, חמישה ילדים ו-18 נכדים.

סופר שאושפז אחרי הפיגוע בבית החולים שיבא בתל השומר, שוחרר לאחר חמישה ימים כשהוא במצב טוב. אתמול בלילה התמוטט בביתו לאחר שפצע הדקירה נפתח בבטנו ומותו נקבע לאחר מאמצי החייאה.

בנו בכורו של שלום, ספד לו: "בכל מקום שהלכנו כולם אמרו כמה חזק אתה ואיך שהיה לך כוח להילחם במחבל הרע הזה. כשהמחבל דקר אותך בגב הסתובבת אליו, נלחמת בסכין - מנעת פיגוע שהוא היה יכול לעשות לאנשים אחרים".

''איך הגענו לפה אבא? הבטחת לי שיהיה בסדר. אמרת לי 'אל תדאג, יום יומיים אני חוזר הביתה'. חשבתי שאתה מתחזק לאט לאט והאמנתי למה שהרופאים אמרו, שאתה תהיה בסדר", אמר הבן.

שלום סופר הי"ד מובא למנוחות (Gideon Markowicz/Flash90)

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן נשא דברי הספד: "היית תושב פתח תקווה, אם המושבות, ואהבת כל כך את ההתיישבות בשומרון. לא רק בהקמת עסק, אלא גם במשפחה המופלאה שלך שהכתה שורשים בשומרון: בהר ברכה, בלשם, בקדומים.

"בן זוג, אבא, וסבא אהוב. תמיד במאור פנים'', סיפר דגן. ''ליבך הטוב תמיד חיפש למי לסייע, למי לגמול חסד ולמי לוותר: לקוחות, חיילי צה"ל, תלמידים ופעילי התיישבות. ראיתי אותך בסופר שלך בקדומים. תמיד כמו אברהם אבינו בפרשת השבוע, שמכוחו אנו כאן בארץ ישראל. היית יושב 'בפתח האוהל' ורק מחכה לעשות חסד, ולהוסיף אור וטוב. לנזקקים היית אומר: 'תקחו תקחו, אין צורך לשלם', לחיילים היית אומר: 'חייל! אתה לא משלם, סע סע'. ללומדי תורה היית אומר: 'למה הקניות האלה? לדף היומי? אני לא מספיק דף יומי, קח הכל בחינם, זה החלק שלי בדף היומי'.

משפחתו של שלום סופר הי"ד (Gideon Markowicz/Flash90)

''נפלת כיהודי בארץ ישראל, נרצחת כי הייתי יהודי בארץ ישראל. אחרי שחשבנו שיצאת מהפציעה של דקירות המחבל הערבי הפחדן, הברברי והעלוב. נרצחת במציאות של הפקרות ביטחונית ואובדן הרתעה על ידי הממשלה. איבדנו אותך במערכה הכבדה על ארץ-ישראל. שלום, ה' יקום דמך. צה"ל וכוחות הביטחון בוודאי יעשו כל מה שביכולתם''.

ח"כ אוריאל בוסו מש"ס, שהיה הח"כ היחיד שהשתתף בהלוויה, ספד והבטיח: "נחזק את ההתיישבות וכל חלק ממנה כי זו הארץ שלנו בדיוק מהמקום שהם רצו לקטוע אנחנו נבנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר