ג'ורג'יה הולכת לסבב שני

הקרב על הסנאט ממשיך להיות צמוד; 3 מושבים בסימן שאלה • דיווח: "טראמפ צרח כששמע את התוצאה"

אחרי התוצאה המאכזבת עבור הרפובליקנים בבית הנבחרים, הקרב על הסנאט בשיאו וטרם ברור אם הדמוקרטים וביידן יאבדו את הרוב בסנאט • בארה"ב מדווחים: "טראמפ צרח כששמע מה התוצאות" • הספירה לבית הנבחרים נמשכת, אך שם התמונה בהירה יותר (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

הקרב על הסנאט: בחירות האמצע הצליחו להפתיע בארצות הברית ובעולם כולו כשהמפלגה הרפובליקנית כנראה תשיג רוב בבית התחתון, אך בהישג נמוך בהרבה משציפו. בנוסף, תמונת המצב בסנאט עדיין לא ברורה.

נכון להיום בצהריים (חמישי), המפלגה הרפובליקנית מחזיקה ב-49 מושבים בסנאט מתוך 100, והדמוקרטים ב-48, כשטרם ברור איזו משלגה תזכה בשלושת המושבים הנותרים שיכריעו את הכף.

יצויין כי למפלגה הדמוקרטית מספיק להשיג 50 חברי סנאט בכדי לשמר את הרוב, שכן במקרה של שיוויון בהצבעה על חוקים, סגנית הנשיא הופכת לחברה ה-101 ומכריעה את הכף, במקרה הזה לטובת הממשל הדמוקרטי.

בנוגע לבית הנבחרים התמונה גם כן לא לחלוטין ברורה, אך נראה כי הרפובליקנים השיגו רוב בפער זעום, זאת בניגוד להערכות לפיהן הרפובליקנים יהיו גדולים בפער של עשרות מושבים, כשבסוף הפער יהיה כמה מושבים בודדים. התוצאה העדכנית היא 184 למפלגה הדמוקרטית ו-207 לרפובליקנים.

לגבי הסנאט, ברור כי המושב של מדינת ג'ורג'יה יוכרע בבחירות חוזרות שייערכו בעוד כשלושה שבועות - מה שאומר כי ייתכן מאוד שהסנאט יהיה ללא הכרעה בחודש הקרוב. לצד זאת, בדומה לבחירות לנשיאות, חברי הקונגרס החדשים יושבעו ויכנסו לתפקידם רק בתחילת שנת 2023.

ברשת CNN דווח הלילה כי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ זעם כששמע את התוצאות המאכזבות עבור המפלגה הרפובליקנית.

בדיווח נכתב: "מבוכה בתוך הצוות של דונלד טראמפ אחרי שהנשיא הקודם זעם וצרח על כולם אחרי שהבין את תוצאות הבחירות". הדיווח, כך אמרו ברשת הפופולארית, מסתמך על יועץ שהעיד לכתב הרשת באנונימיות את הדברים.

בנוסף, למרות ההצלחה מאכזבת של המפלגה הרפובליקנית, בסביבת הנשיא לשעבר אומרים כי טראמפ צפוי להכריז על ריצה לנשיאות במהלך השבוע הבא.

ההפסד הכואב ביותר עבור טראמפ היה בפנסילבניה, שם איבד מועמדו את המושב הרפובליקני ובגללו עבר לידיים דמוקרטיות.

בנוסף, גם רון דה סניטיס זכה ברוב גדול בבחירות לתפקיד מושל פלורידה, והוא מסומן בתור היריב הבולט ב-2024 של הנשיא לשעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר