מרצ נפרדת מהכנסת

ח"כ מוסי רז: "תם עידן מרצ, יאיר לפיד לא אשם אבל הוא עשה טעויות קריטיות"

הכישלון של מרצ והכנסת שתהיה בלי מפלגת השמאל; לא רואה בלפיד אשם אבל בטוח שהוא עשה טעויות קריטיות; הביקורים שלו בבתי המשפחות השכולות והשת"פ עם הח"כים החרדים • ח"כ מוסי רז בריאיון פרידה לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי. מפיק: איציק אוחנה)

רגע לפני שהוא נפרד מהכנסת, ח"כ מוסי רז, התארח לריאיון פרידה באולפן 'כיכר השבת' והסביר מדוע המפלגה שלו, מרצ, נמחקה מהמפה הפוליטית, מדדגיש שתם עידן מרצ אך לא עידן השמאל, מודאג מהאפשרות שבן גביר יכהן כשר לביטחון פנים, מספר על הביקורים בבתי המשפחות השכולות ומבקש: כך תזכרו אותי. צפו בריאיון המלא.

תחילה התייחס ח"כ רז לכנסת הראשונה ללא מרצ, מזה עשרות שנים: "מרצ למעשה כבר מ-2009,במצב הזה שיש לנו כ-3% מהקולות. מה שקרה זה שאם העלאת אחוז החסימה - נותרנו מתחת לאחוז החסימה. הנושא של צדק חברתי כבר לא נוגע באנשים. אנחנו מפלגה שרוצה שלום עם הפלסטינים.הציבור פחות קונה את הרעיון שמה שלא עבד עם כוח יעבוד עם דרך מדינית".

"תם עידן מרצ", אומר ח"כ רז אך מדגיש: "לא תם עידן השמאל. השמאל יחזור בגדול לכנסת, על הערכים שלנו. אני מתאר לעצמי במפלגה חדשה או ברשת של מפלגות".

באשר לאשמים במחיקת מרצ, אומר ח"כ רז: "אם יאיר לפיד לא היה אומר ש'בטוח שמרצ עוברת', אז מרצ הייתה עוברת. ואם הוא היה מוריד את אחוז החסימה - בטוח היינו עוברים. האם הוא אשם? לא. גם מירב מיכאלי אם היינו רצים יחד - היינו עוברים, אבל היא לא אשמה. אין לי כעת, לפיד עשה שגיאות קריטיות".

ח"כ מוסי רז בריאיון לישי כהן

לדבריו: "אני חושב שבעבודה טובה יותר, הכל היה נראה אחרת. ברור שהקואליציה שתקום קיבלה 50% מקולות המצביעים אבל לא קיבלה רוב. היה יותר טוב שתהיה תמיכה ציבורית גדולה יותר לממשלה".

רז התייחס למינוי הצפוי של ח"כ איתמר בן גביר לשר לביטחון פנים: "אני מודאג, אבל בדבר אחד אני בטוח: אני יודע שבן גביר לא מאמין בדברים שהוא אמר, הוא לא מאמין בעוונש מוות למחבלים והוא לא יעשה את זה, הוא יודע שזו פגיעה בביטחון ישראל. ממה אני מודאג? מהפרובוקציות. מזה ששר בממשלה הולך לאזכרה של כהנא ולא לאזכרה של רבין".

הח"כ ממרצ מספר על הביקורים שלו בבתי הנרצחים בפיגועים: "לא היה נרצח אחד שלא הלכתי לנחם את משפחתו, גם אלו שבמאחזים לא חוקיים, לא היה אחד. אני לא נתקלתי שאני לא רצוי, עד היום לא זרקו אותי מאף בית, וגם אם יזרקו - אני אקבל".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר