גורם ביטחוני מזהיר

"סמוטריץ' כשר הביטחון ימוטט את הרשות הפלסטינית"

גורם ביטחוני בכיר אומר כי אם יו"ר הציונות הדתית ימונה לשר הביטחון, הוא עלול למוטט את הרשות הפלסטינית • גם הפלסטינים מזהירים ומונים חמישה דברים שעלולים להבעיר את השטח (ביטחוני)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

גורם ביטחוני בכיר מזהיר כי מינוי של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לתפקיד שר הביטחון עשוי להוביל להסלמה חמורה ואף להתפרקות הרשות הפלסטינית - כך דווח ב'כאן 11'.

על פי הדיווח של איתי בלומנטל, הגורם הוסיף כי בכירים ברשות הפלסטינית העבירו מסרים בנושא ואמר שבצד הפלסטיני חוששים מהסמכויות הנרחבות והבלעדיות שיהיו לסמוטריץ' בשטחי יהודה ושומרון.

מבחינת הפלסטינים, ישנם חמישה נושאים עיקריים שעלולים להוביל לתרחיש שכזה: הכשרת הישיבה בחומש, חידוש ההתיישבות באביתר, פינוי חאן אל-אחמר, הצבת נוכחות ישראלית קבועה בקבר יוסף בשכם והכשרה של עשרות חוות חקלאיות ומאחזים ברחבי יהודה ושומרון במסגרת ההתיישבות הצעירה.

גורם פלסטיני אמר לאותו בכיר ישראלי כי הוא מאוכזב מהממשלה האחרונה, שלדבריו לא קידמה מספיק את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים ואמר: "הייתה ציפייה שלנו שממשלת השינוי תצא לדרך חדשה אבל התאכזבנו. כבר עדיף לחזור לימים של פעם, שנתניהו עומד בראשות הממשלה, שאז לפחות נדע למה לצפות, מה שחור ומה לבן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר