הקרבות נמשכים

ההשפלה של פוטין | בעיר הדרומית חרסון חוגגים את שחרור העיר

ימים אחרי הנסיגה הרוסית מהעיר חרסון שבדרום אוקראינה, תושבי העיר יצאו לחגוג - זאת אחרי הטענה הרוסית כי רוב העיר רוצה להיות חלק מרוסיה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות יבגני זבגורודני)

ב-48 השעות האחרונות חרסון לבשה חג. אחרי שמונה חודשים תחת כיבוש רוסי, העיר שוחררה על ידי הצבא האוקראיני, הישג משמעותי בין היתר בהתחשב בעובדה כי מדובר בעיר הראשונה שרוסיה הצליחה לכבוש אחרי הפלישה.

באוקראינה נכנס לעיר בחשש מפני מוקשים שאולי הוטמנו על ידי הצבא הרוסי זמן קצר לפני שנסוגו אל מעבר לנהר הדיינפר - שם ככל הנראה נערכת רוסיה למתקפת נגד.

עשרות אנשים נאספו בכיכר המרכזית של העיר לחגוג את הניצחון על רוסיה - זאת חרף הטענה ברוסיה כי רוב מוחלט של תושבי העיר מעוניינים להסתפח לרוסיה.

רוסיה עצמה סיפחה את העיר לפני שבועות לידיה, אך כעת נשלטת בידי אוקראינה. בזמן משאל העם המזויף לקראת סיפוח טענו ברוסיה כי מעל 80 אחוזים רצו להסתפח, טענה שמדינות שונות ברחבי העולם לקחו בספק רב ואף גינו אותה ואת ההחלטה לספח.

סמוך לכניסת השבת הודיעו באוקראינה באופן רשמי כי הצליחו לכבוש ולשחרר את העיר חרסון - הראשונה שנכבשה על ידי רוסיה בתחילת המלחמה.

בשבועות האחרונים רוסיה החלה בנסיגה מהמחוז הדרומי ובימים האחרונים נטשה את העיר חרסון עצמה - כשבאוקראינה טוענים כי עדיין אותרו חיילים רוסיים שהיו בבגדים אזרחיים וניסו לארוב לכוחות האוקראינים.

(צילום: באדיבות יבגני זבגורודני)

מתיעודים שהופצו מהעיר נראים אזרחים חוגגים את הניצחון אחרי 8 חודשים תחת כיבוש רוסי.

בשבוע שעבר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי קייב חוששת מפני הכניסה המחודשת לעיר, שעשויה להיות מלכודת עצומה של מלכודות ומוקשים שהוטמנו על ידי אנשי הצבא הרוסי לפני שנסוגו.

עוד אמר הנשיא האוקראיני כי הוא מעריך שרוסיה ספגה 'פי 10' אבידות ממה שספגה אוקראינה, אך אמר כי קשה לו לספק נתון מדויק שכן ההפסדים האוקראינים לדבריו, לא דומים לאבידות של רוסיה.

בהמשך טען נשיא אוקראינה זלנסקי כי הנסיגה מחרסון הגיעה בזכות התותחים וציוד צבאי נוסף שסופק על ידי הממשל בארצות הברית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר