ריאיון באולפן 'כיכר' | צפו

ח"כ דני דנון: "מעדיף את תקצוב לומדי התורה על פני תקצוב הסיעות הערביות"

החלטת האו"ם לפנות לבית הדין הבין לאומי בהאג לבחון את "הכיבוש" הישראלי; המשא ומתן להקמת ממשלה; הרצון לכהן כיו"ר הכנסת; המחלוקת על תיק האוצר והביטחון; הגדלת התקציב ללומדי התורה וסעיף פסקת התגברות • ח"כ דני דנון בריאיון לישי כהן (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי. מפיק: איציק אוחנה )

תחילה התייחס דנון להחלטת האו"ם לפנות לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, לקבל חוות דעת על "הכיבוש הישראלי המתמשך" ואמר: "מדובר בהחלטה מסוכנת, לפיד נרדם בשמירה, זה מהלך מסוכן ולא ראינו פעולה של לפיד למנוע את זה. קציני צה"ל בסכנה, אנחנו צריכים לגבות מחיר מאבו מאזן, להסביר לו שהוא ישלם, זה טרור דיפולמטי. כך לא מנהלים מדיניות חוץ, מקווה שהממשלה שנקים תגבה מחיר מאבו מאזן".

"חמש שנים זו תקופה ארוכה מאוד, להגן על ישראל בזירה הקשה של האו"ם, אבל אני שמח לחזור לכנסת, אני אוהב את הזירה הישראלית, אני מגיע עם ניסיון רב", אומר דנון על החזרה שלו לכנסת ישראל.

באשר לקשיים בהרכבת הקואליציה הוא אומר: "זה יהיה מהר, לא נידרש לכל הימים שהנשיא יקציב לראש הממשלה המיועד, זה יהיה מהיר. אני קורא לשותפים שייקחו את הדברים בפפורציות. בנט פיתח מיומנות של סחיטה, סחט את הביטחון ואז את ראשות הממשלה, אנחנו לא שם".

"אני תומך בפסקת ההתגברות, זה דבר נכון", אומר דנון: "צריך להגביל את היכולת של בית המשפט לפסול חקיקה של הכנסת, זה חייב להיות ברוב מיוחד בבג"צ ולאחר מכן צריך רוב מיוחד בכנסת כדי להתגבר, בוודאי שזה צריך להיות למעלה מרוב של 61. אני לא סוגר את בג"צ, גם כשבג"צ פסל חוקים של הכנסת הוא לא סגר את הכנסת, יש פה נגיסה בסמכויות של הכנסת, אנחנו רוצים לאזן ולתקן. זה יגרום לבית המשפט לחשוב פעמיים לפני שהוא פוסל חוקים".

חכ"ל דני דנון בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר'

דנון דוחה את הקריאה של איווט ליברמן "לפטר" את הראש"ל הגר"י יוסף בשל קריאתו להעביר את פיסקת ההתגברות: "לפי דעתי השרים של הממשלה היוצאת לא הפנימו שהם לא מפטרים אף אחד, הם עוברים לאופוזיציה. ברור שזה לא קורה, הם לא מפטרים אף אחד".

באשר להישג החרדי על הגדלת תקציב האברכים אומר דנון: "אם אני צריך לבחור בין תקצוב לומדי תורה לבין תקצוב הסיעות הערביות בכנסת, בוודאי אני תומך בתקצוב לומדי התורה".

דנון מתייחס לעימות על תיקי האוצר והביטחון ואומר: "אני מזכיר לחבריי שיש גם את מפלגת 'הליכוד', שיקבלה 32 מנדטים, גם לנו יש מועמדים ראויים לתפקידים, הם באים להיות שותפים לא להכתיב. מפלגה שקיבלה 32 מנדטים והיא מובילה את הממשלה - היא צריכה להיות בתפקידים המשעותיים. אתה רואה את הרשימה של ש"ס וגם של סמוןטריץ' ובן גביר, הם רוצים את כל העוגה. זה לא עובד כך".

חכ"ל דני דנון באולפן 'כיכר'

דנון עומד על דעתו לכהן כיושב ראש הכנסת: "בהחלטה, אני חושב שנאי מועמד ראוי, אני בא עם ניסיון. נתניהו כרגע עסוק במו"מ עם השותפים, אחר כך הוא ייכנס לחלוקה בתוך הליכוד. אני אתמוך בכל ממשלת ימין, אהיה חבר קואליציה, השאלה באיזה תפקיד".

"הקדנציה של מיקי לוי הייתה אומללה", אומר דנון: "אני מתכוון לשנות את הדבר הזה".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר