חוששים ממלחמה בחורף הקפוא

זלנסקי: "רוסיה ביצעה מעל 400 פשעי מלחמה בעיר חרסון"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי התייחס למצבה של העיר חרסון ימים ספורים לאחר כיבושה וטוען כי מאות עדויות לפשעי מלחמה רוסיים כבר נאספו (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: צבא אוקראינה)

"חוקרים מטעם אוקראינה חשפו יותר מ-400 פשעי מלחמה שבוצעו באיזורים בחרסון" טען הלילה (בין ראשון לשני) נשיא אוקראינה זלנסקי.

לטענת זלנסקי, ימים ספורים אחרי הנסיגה, אותרו גופות של אזרחים וחיילים: "באזור חרסון, הצבא הרוסי השאיר אחריו את אותן זוועות כמו באזורים אחרים בארצנו אליהם הצליח לפלוש ולהיכנס" הוסיף זלנסקי והבטיח להעמיד לדין "כל רוצח".

לצד זאת, המודיעין הבריטי הביע חשש הבוקר מפני החורף הקרב וטוען כי הקור עשוי להפוך את המלחמה לקשה וקטלנית הרבה יותר עבור שני הצדדים.

במודיעין טענו: "החורף יביא לשינוי בתנאי הסכסוך עבור הכוחות הרוסיים והאוקראינים כאחד. שינויים בשעות האור, הטמפרטורה ומזג האוויר יציבו אתגרים חדשים לחיילים הלוחמים."

עוד טענו כי שעות האור מצטמצמות, דבר שעשוי להקשות מאוד על הצדדים להילחם, ודאי בהתחשב בקושי של לחימה תחת חשיכה - "אמצעים המאפשרים יכולת ראיית לילה הם מוצרים יקרים".

בנוסף, במודיעין טוענים כי בחודשים הקרובים הטמפרטורה הממוצעת באוקראינה אמורה לרדת ל-0, דבר שעשוי להגביר את כוויות הקור וכן עשוי להגדיל משמעותית את מספר ההרוגים, שכן הטמפרטורות הנמוכות יקשו על הצלת חייהם של לוחמים פצועים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר