תסכול במחנה הימין

ח"כ ב'ציונות הדתית': נערכים לאפשרות של 'תמיכה מבחוץ', לא נתפשר על תיק בכיר

בסיעות הקואליציה העתידית מתוסכלים ביממה האחורנה לאחר שלא נרשמה כל התקדמות במשא ומתן הקואליציוני: "נתניהו רצה להשביע ממשלה כבר הבוקר, בינתיים זה לא נראה באופק" • ב'ציונות הדתית' מתעקשים על משרד הביטחון (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש הממשלה המיועד נתניהו, אמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שבועיים לאחר הבחירות לכנסת ה-25 וניצחון מחנה הימין, בראשות בנימין נתניהו, וסיעות הקואליציה העתידית טרם הצליחו להגיע להבנות בסיסיות בכדי להכריז על הקמת ממשלה.

בקרב חברי כנסת במחנה הימין ניתן לשמוע תסכול גדול מהדרך בה מנהלים את המשא ומתן: "לאחר הבחירות והניצחון, נתניהו אמר לנו שהוא רוצה להקים ממשלה בתוך ימים, כדי להוציא את לפיד ושריו מהמשרדים כמה שיותר מהר, אבל אנחנו 14 יום אחרי הבחירות ודבר לא מתקדם. לאן נעלם הרצון להשבעה מהירה של ממשלה חדשה? קשה להבין את ההתנהלות של 'הליכוד' ונתניהו", התבטא חבר כנסת בקואליציה העתידית בשיחה עם 'כיכר השבת'.

בתוך כך, יו"ר 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ', ממשיך להתעקש לקבל לידיו את משרד הביטחון במקום משרד האוצר אותו ביקש בתחילת המשא ומתן ולבסוף יו"ר ש"ס, אריה דרעי, ביקש וככל הנראה יקבל.

ח"כ ב'ציונות הדתית' התבטא הלילה בשיחה עם פעילי המפלגה כי: "תמיכה מבחוץ אינה מילה גסה". בהמשך הסביר: "אנחנו לא הולכים להתפשר על התיק הבכיר, אוצר או ביטחון, בצלאל קיבל גיבוי חד משמעי מההנהגה הרוחנית בראשות הרב דרוקמן".

לדבריו: "אם נתניהו חושב שוב להשאיר את 'הציונות הדתית' לסוף המו"מ - הוא טועה, אנחנו לא נפיל חלילה את ממשלת הימין אבל לא ניכנס לקואליציה בכל מחיר".

יצוין כי נתניהו וסמוטריץ' נמצאים כשבוע בנתק והפגישה האחרונה בניהם התקיימה באמצע השבוע שעבר. כמו כן, אמש התקיים מפגש של 'נשות ראשי הקואליציה' בראשות שרה נתניהו, רעייתו של סמוטריץ' נעדרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר