המאבק על חוק הגיוס

ב'דגל' משיבים אש: "ש'אגודה' לא יטיפו לנו בנושאים רוחניים"

חשיפת 'כיכר השבת': ב'אגודת ישראל', קיבלו החלטה להציב את חוק הגיוס, כדרישה מרכזית במו"מ הקואליציוני. גורם ב'דגל' משיב היום לטענות על חברי המפלגה ואומר: "שב'אגודה' לא יטיפו לנו מוסר" (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
לשכת הגיוס | ארכיון (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

חשיפת 'כיכר השבת': כפי שדווח לראשונה שבוע שעבר ב'כיכר השבת', ישנו מאבק בין שתי התנועות המרכיבות את 'יהדות התורה' - 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה', בנוגע לחוק הגיוס החדש. ב'אגודה' טוענים, כי את 'דגל' לא מעניין חוק הגיוס, והיום (שלישי) גורמים ב'דגל התורה' משיבים על הטענות בשיחה עם 'כיכר השבת'.

בתחילת השבוע דווח ב'כיכר השבת', כי ישנם אדמו"רים בכירים ב'אגודת ישראל' (בין היתר, האדמו"רים מגור, סלונים ובאיאן. ח"ב), שהחליטו להציב את הדרישה ל'חוק גיוס' - דומה ל'חוק טל', על ראש סדר היום במו"מ הקואליציוני, וזאת, כי לטענתם, הנושא הכי רגיש הזה לא הוצב בסדר היום ויש להם חשש שנתניהו ינסה לדחוף את החוק החדש מחוץ ל'פסקת ההתגברות'.

בכיר ב'דגל התורה' מסביר היום ל'כיכר השבת': "פתאום ב'אגודת ישראל' נזכרו ביהדות, הרי לפני הבחירות, כמעט רצנו בנפרד, בשל הגיבוי שהם נתנו להכניס לימודי ליבה בתלמודי התורה החרדיים, יפה שעכשיו הם פתאום נזכרים להילחם בנושאי הדת ועוד בשיא החוצפה - הם מטיפים לנו".

"לאורך כל הבחירות הקמפיין שלהם התמקד בחד-פעמי וכמה יקר לחיות פה - קמפיין צודק לחלוטין, אבל איפה היה כל נושא הדת, בבחירות זה לא היה מעניין?, פתאום עכשיו הם מנסים לחפות על כל התקופה הזו והם נזכרים קצת לטפל ביידישקייט".

אותו גורם משיב אש ואומר: "הם ('אגודה'. ח"ב) מתנהגים בחוסר אחריות משווע. מה הם חושבים שלא מעניין אותנו חוק הגיוס? שאנחנו לא צריכים לדאוג לבחורי הישיבות שלנו, אז למה הם מוציאים לתקשורת כאילו לא מעניין אותנו ומנסים בכוח לגרור אותנו להתכתש בתקשורת בנושא הרגיש הזה".

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', החשש ב'אגודת ישראל', הוא שנתניהו מנסה 'למרוח' את חוק הגיוס ולא להכניס את זה כחלק מחבילת העסקה של 'פסקת ההתגברות', בשל החשש מהביקורת הציבורית הנרחבת שמהלך כזה יוביל.

  • מה טוב ב'חוק טל' והאם באמת חייבים להתעקש עליו? קראו כאן

גורמים המעורים בנושא מספרים ל'כיכר השבת': "התוכנית של נתניהו היא לא לכלול את חוק הגיוס ב'פסקת ההתגברות', ולהעביר חוק דומה למה שהציעו שרי הביטחון הקודמים - ואפילו חוק דומה למה שהעביר לפיד, שזה חוק שנוח לרוב חברי הכנסת החרדיים, למרות היעדים ואי ההצהרה הברורה על חשיבות מעלת לימוד התורה. ההתעקשות של נתניהו לא להכניס את 'פסקת ההתגברות' - היא ברורה, שכן ברגע שבג"ץ יפסול את החוק הם יחוקקו אותו מחדש ולא תהיה בעיה של רוב קואליציוני וכך הוא יוכל למרוח את החוק עוד כמה שנים".

הגורם מסביר: "ב'אגודה' - מסרבים לכך ובהוראת גדולי האדמו"רים, הנציגים הורו להתעקש כבר עכשיו על חזרה ל'חוק טל' ולכלול את התכונית בפסקת ההתגברות' - כדי לפתור אחת ולתמיד את הנושא מול הרשויות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר