הדרישה: "לחזור לחוק טל" | חשיפה

ראשי ישיבות חוששים: "נתניהו ינסה להכניס 'עזים' ל'חוק הגיוס' המתגבש"

אחד הנושאים הפחות מדוברים בעת האחרונה - זה נושא אקוטי מאוד עבור הציבור החרדי - חוק הגיוס המתגבש | ראשי ישיבות אומרים ל'כיכר': "הח"כים מתעסקים בחד-פעמי, אבל מתעלמים מהנושא הכי בוער. גפני הבטיח שהוא מפסיק לפחד - שיקיים" | 'ועד הישיבות': "זו סוגיה רגישה" (ישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בחורי ישיבות ליד לשכת הגיוס (צילום: ארכיון 'כיכר')

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, רוצה להקים את "ממשלת החלומות" שלו, כמה שיותר מהר - והיעד אותו הציב הוא יום רביעי הבא.

בינתיים, ראשי המפלגות החרדיות נושאים ונותנים ומציגים את רשימות הדרישות שלהם, הכוללת את ביטול הצו של ליברמן על מיסוי כלי החד-פעמי והשתייה המתוקה, מענה למצוקת הדיור ועוד.

אך נדמה כי אחת הדרישות האקוטיות ביותר עבור הציבור החרדי - מעמד בני הישיבות, נשכח קצת והוא לא עומד בראש סדר היום של הפוליטיקאים החרדיים.

כזכור לפני כ-10 שנים בג"ץ החליט לבטל את "חוק טל", 10 שנים אחרי שחוקק בכנסת וזאת בשל טענות של חוסר שוויון בין החרדים לציבור הכללי.

ראש הממשלה הנוכחי יאיר לפיד, ניסח חוק חדש שעבר בעת שיש בקואליציה תחת ראש הממשלה המיועד נתניהו. החוק של לפיד, בוטל גם הוא על ידי בג"ץ ומאז, שלוש שרי הביטחון; ליברמן, בנט וגנץ לא הצליחו להעביר חוק חדש.

ראשי ומנהלי ישיבות מודאגים ששוחחו עם 'כיכר השבת' טוענים: "נדמה לנו שלפוליטיקאים החרדיים יותר חשוב להציג הישגים פופוליסטיים, שלא באמת עקרוניים לציבור החרדי - כמו גזירת החד-פעמי, השתייה ועוד כל מיני דברים שוליים".

"הם חייבים להבין, שהפעם "לעת כזו הגענו למלכות", זה מדויק, במידה ולא יפתרו כעת ועכשיו את נושא הגיוס, אנחנו עלולים שוב להיקלע למערבולת שלא נדע איך לצאת ממנו".

"אמנם", מוסיפים ראשי הישיבות, "חברי הכנסת מציגים כביכול הם פועלים למען חוק הגיוס, על ידי העברת 'פסקת ההתגברות', זה חשוב, אבל נגיד שהם העבירו את הפסקה, מה הלאה? איזה חוק הם יציגו, יש להם בכלל תוכנית מסודרת? הרי עוד שבוע יקימו ממשלה ונתניהו יצליח למרוח אותם שיהיה בסדר. גפני הרי אמר כבר כמה פעמים, שהם הפסיקו לפחד מה יגידו עליהם, אז בבקשה, תראו שהפסקתם לפחד".

"אבל אנחנו יודעים שלא יהיה בסדר, כבר שמענו את התוכניות של כל מיני משרדי ממשלה, איך להכניס "עזים" לתוך חוק הגיוס, על ידי הפיכתה לתוכנית כלכלית, שבה כל בחור ישיבה יקבל פטור כבר בגיל 21 ויוכל לצאת לשוק העבודה, זה יהיה אסון לעולם הישיבות והכוללים".

ראשי הישיבות מבהירים: "הדרישה שלנו היא פשוטה, להחזיר את חוק טל לקדמותו, זה היה חוק מעולה שהכיר בכך שבחורי הישיבות שמגיעים להתייצב בלשכת גיוס הם פטורים מגיוס לצבא, כל החוקים שהגיעו לאחר מכן, הפכו את בחורי הישיבות לעבריינים ואף ניסו להציב לנו יעדים. אסור שזה יקרה ומחובתם של נציגי הציבור לדאוג לכך עכשיו - ולא מחר. זה הנושא הכי בהול".

'כיכר השבת' שוחח עם גורם ב'ועד הישיבות' שטען: "ברור ומובן מאליו שסוגיית חוק הגיוס והדאגה לבני הישיבות שיוכלו לשקוד על לימוד התורה ללא הפרעות, עומדת בראש מעיינם של גדולי ישראל אשר מפיהם אנו חיים ולאורם אנו הולכים".

עוד אומר אותו גורם: "בחודשים האחרונים, וביתר שאת בימים האחרונים, עם ניצחונה של היהדות החרדית, נעשו ועדיין נעשות פעולות רבות בתיאום עם גדולי ישראל ויחד עם חברי הכנסת החרדים, על מנת לפתור את הסוגיה כפי שהורו לנו גדולי ישראל".

"מטבע הדברים, את מרבית הפעילות הנעשית בסוגיה רגישה זו, לא ניתן לפרסם בכלי התקשורת. נושא גיוס בני בישיבות נמצא בראש מעיינם של ראשי ועד הישיבות ושל כלל נציגי המפלגות החרדיות, כך שברור הדבר שנושא זה לא נזנח אף לא לרגע אחד", מסיים אותו גורם.

כזכור, מוקדם יותר היום נחשף ב'כיכר השבת', כי ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, הורה באופן תקדימי להקים ועדה בנושא הדיור בראשות ראשי ישיבות ועסקנים, שתפקח על עבודת חברי הכנסת ותעקוב אחר פעילותם בנושא הדיור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר