המשבר בדרך להקמת ממשלה

פגישות המשא-ומתן בוטלו; בליכוד וביש עתיד מכחישים מגעים לממשלת אחדות

לאחר שנתניהו הודיע לסמוטריץ' כי לא יקבל את תיק הביטחון - המשבר בעיצומו | בליכוד ביטלו את כל פגישות המשא-ומתן, ומכחישים דיווח על מגעים להקמת ממשלת אחדות עם לפיד וגנץ | ח"כ איתמר בן גביר: "די לירי בנגמ"ש. אני קורא לכולם לגלות אחריות" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
סמוטריץ', נתניהו ודרעי, אמש (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

המשבר בדרך להקמת ממשלה: ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו דחה הבוקר (רביעי) את כל פגישות המשא ומתן עם המפלגות השותפות לגוש הימין, ובליכוד מכחישים דיווח כי נתניהו מנסה לנהל משא ומתן עם יש עתיד והמחנה הממלכתי.

אמש, נועד נתניהו עם יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ', לאחר שישה ימים של נתק - והודיע לו כי אין בכוונתו לתת לו את תיק הביטחון. באשר לאוצר, אמר לו כי כרגע הוא בידיים של יו"ר ש"ס אריה דרעי.

צוותי המשא ומתן של הליכוד היום אמורים להיפגש היום עם צוותי המו"מ של הציונות הדתית, יהדות התורה ונעם, ונתניהו היה אמור להיפגש עם חברי סיעתו כדי לשמוע מה כל אחד מהם מצפה לקבל - כך כלל הפגיושת, כאמור, נדחו לפי שעה.

ח"כ איתמר בן גביר, שצפוי לקבל את התיק לביטחון פנים, קרא לצדדים לגלות אחריות: "די לירי בנגמ"ש. בצלאל אידיאליסט מלא מלא, ואני קורא לכולם לגלות אחריות. בוא ניכנס למשא ומתן אינטנסיבי ולחדרים סגורים עד שייצא עשן. לא נקים ממשלת ימין בהשמצות ובמריבות" .

גורמים בליכוד טענו לאחר הפגישה כי "בפגישה עם סמוטריץ' נתניהו הציע להקים ממשלה באופן מיידי כדי לנצל את חלון ההזדמנויות לאישור ההתיישבות הצעירה". נתניהו אמר לסמוטריץ' כי "נוכח המצב המדיני והביטחוני אין שום סיבה לבזבז אף רגע על ג'ובים במקום לנצל את ההזדמנות", אמר נתניהו לסמוטריץ'.

גורמים בציונות הדתית תקפו את נתניהו ואמרו אמש כי "מוטרדים מהדיווחים על כך שנתניהו מתנגד למינוי של סמוטריץ' בשל הלחץ של ממשל ביידן והחשש שיוביל מדיניות תקיפה כנגד הטרור והרשות הפלשתינית ויפעל להסדרת ההתיישבות, למניעת ההשתלטות של הרשות על השטחים הפתוחים ולתנופת בניה ביו"ש. לא נסכים לכניעה לתכתיבים זרים ולחזרה למדיניות של 'הקפאת הבניה' בהתיישבות של נתניהו ב-2009-2010".

בתוך כך, חברי כנסת בליכוד זועמים על נתניהו בשל רצונו למנות את שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, רון דרמר, לתפקיד שר החוץ, במקום למנות את אחד מבכירי הח"כים לתפקיד.

ב'מעריב' דווח הבוקר כי בימים האחרונים מתנהלים "מגעים אינטנסיביים" בין מקורבי נתניהו למקורבי יאיר לפיד ובני גנץ, לבדיקת ההיתכנות להקמת ממשלת אחדות, אך הדיווח הוכחש על-ידי כולם.

מהליכוד נמסר: "עוד פייק ניוז. ספין שלא היה ולא נברא. כדאי שאלה שמשקיעים ככ הרבה בלהפיץ פייק ניוז ישקיעו את המאמצים בלהקים ממשלת ימין על מלא ומיד".

מיש עתיד נמסר: "הליכוד מפיץ את השמועות המופרכות האלה כדי להוריד מחירים מול סמוטריץ׳ ודרעי. לא ננהל איתם שום משא ומתן ויש עתיד לא תשב בממשלה של חשוד בפלילים חמורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר