רוסיה: לא ירינו על קייב

פגיעת הטיל בפולין: רוסיה מודה לארה"ב על "תגובה מאופקת"; המערב חוקר

בקרמלין ממשיכים להכחיש כי הטיל שפגע בפולין אינו רוסי - וטוענים כי הדיווחים אמש על פגיעות בקייב לא נכונים ולטענתם הפיצוצים בבירה נגרמה מ"טילים אוקראינים" | במערב חוקרים האם הפגיעה בפולין הגיעה מטיל רוסי או מניסיון יירוט אוקראיני כושל (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
חוקרים אוספים ראיות בזירת נפילת הטיל (צילום: משטרת פולין)

במערב מנסים לקבוע באופן וודאי אם הפגיעה אתמול (שלישי) של טיל בכפר קטן בפולין הסמוך לגבול האוקראיני היה טיל רוסי או טיל יירוט אוקראיני.

נשיא ארצות הברית ביידן אמר במהלך הלילה כי מדובר ב"סבירות נמוכה" שזהו אכן טיל רוסי. בעקבות ההצרה, בקרמלין ברכו את הנשיא האמריקני.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב האשים את פולין ומדינות נוספות ב"תגובה היסטרית" לתקרית בפולין ואמר כי הוא מציין לטובה את "התגובה המאופקת והמקצועית הרבה יותר של הצד האמריקאי ושל הנשיא האמריקני".

ברוסיה גם מכחישים את המתקפה הנרחבת שביצעו על בירת אוקראינה וטענו כי הפגיעות בקייב נגרמו מניסיונות יירוט כושלים של צבא אוקראינה.

התקרית בפולין קורית בזמן ועידה של 20 המדינות החזקות, ועידת ה-G20. מנהיגי המדינות החברות בוועידה התכנסו הלילה לדיון בנושא.

מנהיגי ה-G20 מתכנסים לאחר התקרית (צילום: הבית הלבן)

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי יש צורך להמתין באיפוק לתוצאות החקירה ואמר כי "בשביל זה יש חקירה. להבין מה בדיוק קרה".

כשנשאל הנשיא הצרפתי האם לדעתו יש סיכוי כי מדובר בפרובוקציה רוסית, השיב עמנואל מקרון כי הוא "לא בטוח" בהנחה הזו.

גם ראשי ממשלות בריטניה וקנדה רישי סונאק וג'סטין טרודו שוחחו עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ואמרו לו כי הם רואים חשיבות ב"חקירה מלאה" של התקרית.

ראש ממשלת הודו מודי עם ביידן, קנצלר גרמניה שולץ ונשיא צרפת מקרון - בשולי הוועידה (מתוך הטוויטר של מודי)

כזכור, הטיל נפל בעיירה פז'בודוב במחוז לובלין שבמזרח המדינה, ששוכנת במרחק של כ-10 ק"מ מהגבול האוקראיני. שני אזרחים פולנים נהרגו מהפיצוץ הגדול שזעזע את האזור כולו.

על פי הערכות מומחים, ייתכן ומדובר בטיל של מערכת היירוט האווירית S-300, בה עושים האוקראינים שימוש. יצוין, כי גם הרוסים עושים שימוש בטילים כאלה

בניגוד לעמדה הזהירה של שאר המדינות, נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי האשים את רוסיה בירי הטילים ואמר כי ‏"הטרור אינו מוגבל לגבולות שלנו. טילים רוסיים פגעו בפולין. ‏לירות טילים לעבר שטח נאט"ו. זו מתקפת טילים רוסית על ביטחון קולקטיבי. זו הסלמה משמעותית מאוד. עלינו לפעול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר