הפיגוע באריאל

בניגוד לכיוון התנועה: תיעוד חדש ממסע הרצח של המחבל

בתיעוד חדש נראה המחבל שרצח שלושה בני אדם בפיגוע אתמול כשהוא דוהר בניגוד לכיוון התנועה - בתיעוד נראים אזרחים נמלטים רגלית |צפו (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: לפי סעיף 27א)

תיעוד חדש ממסע הרצח של המחבל שרצח אתמול (שלישי) שלושה בני אדם באריאל. התיעוד שצולם במצלמת רכב מהזירה בכביש רגעים ספורים אחרי שדרס למוות ישראלי ורכבו הושבת.

התיעוד החדש ממסע הרצח (צילום: לפי סעיף 27א)

לאחר השבתת הרכב, המחבל גנב רכב נוסף ונמלטץ בתיעוד נראים אזרחים נמלטים רגלית על הכביש ולקראת סוף התיעוד נראה המחבל דוהר נגד כיון התנועה לאחר שהבין שבהמשך הכביש יש מחסום והוא עלול להיעצר.

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב, בהובלת החטיבה המרחבית אפרים, פעלו במהלך הלילה (רביעי) בכפר חארס שבגזרת החטיבה, ממנו יצא המחבל מוחמד מוראד סאמי סוף, בן ה-18, לפיגוע הרצחני באריאל.

הכוחות, מיפו את ביתו של המחבל שרצח שלושה אזרחים ישראלים - תמיר אבי חי, מיכאל לדיגין ומוטי אשכנזי, הי"ד ופצע שלושה נוספים בפיגוע סמוך לאזור התעשייה אריאל.

דובר צה"ל מציין כי "המיפוי בוצע לצורך בחינת האפשרות להריסת הבית, בהתאם להחלטות שיתקבלו".

הבוקר, נמסר מבית החולים 'בילינסון' כי מצבו של הפצוע בשנות ה-40 לחייו - קשה אך יציב, מונשם בטיפול נמרץ כללי. מצבו של הפצוע בשנות ה-30 לחייו - קשה אך יציב ונמצא בטיפול נמרץ כללי. מצבו של פצוע נוסף בשנות ה30 לחייו - בינוני עד קשה ונמצא בהשגחה.

כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת', מערכת הביטחון מעלה את הדריכות והכוננות ביהודה ושומרון ובכלל בכל האזורים הרגישים, מחשש לפיגועי חקינות של הפיגוע באריאל. גורם ביטחוני אומר ל'כיכר השבת' כי "החשש המרכזי שלאור הפיגוע הקשה היום, ינסו מחבלים נוספים לנסות לצאת ולבצע פיגועי דקירה נוספים". יצוין כי גם במשטרה שומרים על עירנות מחשש לפיגועי חקיינות.

על האפשרות לסכל את הפיגוע בטרם התרחש, אומר הגורם הביטחוני כי הדבר לא התאפשר, "מה שאנחנו רואים בתקופה האחרונה ביו"ש של מעצרי חשודים בטרור לא התאפשר כאן מהסיבה שלמחבל לא היה רקע מקדים בטרור ולא היתה התרעה מוקדמת".

לדברי הגורם הביטחוני, "במערכת הביטחון מעריכים שהמחבל קיבל את ההחלטה לבצע פיגוע שעות או ימים לפני שיצא למסע הרצח ולא שיתף אף אחד. בנוסף, אף ארגון טרור לא עומד מאחורי המחבל".

הגורם מדגיש כי "הפיגוע הזה היה צריך להסתיים בש.ג. של אזור התעשיה אריאל, המאבטח במקום היה צריך לחתור למגע ולחסל את המחבל, אם זה היה קורה - התוצאה הקשה הייתה נמנעת".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר