המלחמה נמשכת

ההפגזות בתחנת הגרעין האוקראינית נמשכות; "משחקים באש" | קייב מפנה אזרחים מחרסון

אחרי רגיעה מסויימת, באוקראינה טוענים כי רוסיה מפגיזה את תחנת הכח הגרעינית בזפוריז'יה - התחנה הגרעינית הגדולה ביותר באירופה | באו"ם תקפו את ההפגזות באיזור תחנת הכח הגרעינית והתריעו מפני אסון (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: תחנת הכח | סעיף 27א)

תחנת הכח הגרעינית הגדולה ביותר באירופה שוב מופגזת: על פי דיווחים של כלי תקשורת באוקראינה, רוסיה מפגיזה שוב את תחנת הכח הגרעינית בעיר זפוריז'יה.

יו"ר הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית התריע בפני אוקראינה ורוסיה שלא יקרה אסון בצל המתיחות באיזור תחנת הכח הגרעינית.

"הם משחקים באש" אמר רפאל גרוסיף יו"ר סבא"א. "התרחשו פיצוצים באתר של תחנת הכוח הגרעינית הגדולה הזו, וזה לחלוטין בלתי מתקבל על הדעת".

עוד אמר: "מי שעומד מאחורי זה, זה חייב להפסיק מיד. כפי שאמרתי פעמים רבות בעבר, זה משחק באש".

יצויין כי המתקפה הנוכחית, כמו מתקפות קודמות, מובילות לחילופי האשמות הדדיים בין רוסיה לאוקראינה בכל הקשור למי אחראי על הירי לעבר תחנת הכח הגרעינית.

לצדז את, בכיר אוקראיני אומר כי בקרוב יחל פינוי "מרצון" של אזרחים אוקראינים השוהים בעיר חרסון ששוחררה לאחרונה, זאת בין היתר בשל ההפגזות המאסיביות שמבצעת מוסקבה על העיר.

באוקראינה טוענים כי לפני שעזבו הרוסים, צבא רוסיה הרס תשתיות קריטיות ובשל כך היכולת לחיות בעיר, בייחוד לאנשים חולים ומבוגרים - קשה.

אתמול (מוצ"ש) דווח כי בעוד רוסיה נסוגה מהעיר חרסון ובעיר חוגגים האוקראינים את השחרור משמונה חודשים של כיבוש רוסי, במוסקבה פועלים להרחיב את מערך המל"טים שפגעו באורח קשה בתשתיות אוקראיניות, בעיקר תשתיות חשמל ואנרגיה שניתקו מיליונים מרשת החשמל.

על פי דיווח של העיתון 'וושינגטון פוסט' עולה כי נחתם הסכם בין מוסקבה לטהראן לפיו האיראנים ירחיבו את אספקת המל"טים לרוסיה ויקימו פס ייצור של המל"טים בשטח רוסיה הסמוך לגבול האוקראיני.

מדובר בעליית מדרגה והתקרבות נוספת בין רוסיה לאיראן, כשהמשמעות המיידית היא הרחבה נרחבת של מספר המל"טים איתם יוכלו לתקוף הרוסים.

לצד זאת, כך עולה מהדיווח, כי בטהראן מקווים כי הייצור בשטח רוסיה, ולא בשטח איראן, יוכל לסייע להם לטשטש את העובדה שאיראן מסייעת לרוסים, זאת בזמן שבאיראן מכחישים כי אספקת המל"טים סופקה במהלך המלחמה וטוענים כי המל"טים האיראנים המוחזקים על ידי רוסיה סופקו עוד קודם לפלישה לשטח אוקראינה.

על פי גורמים בכירים בטהראן ובמוסקבה, העסקה הסודית נחתמה בשבועיים האחרונים ומאז שתי המדינות נערכות במהירות להקמת התשתיות לפס הייצור החדש.

בחודשיים האחרונים של המלחמה באוקראינה הפעילה רוסיה יותר מ-400 מל"טים מתוצרת איראן שהסבו כאמור נזק רב לתשתיות.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר