הצעיר בכנסת 25 | צפו

ח"כ יצחק וסרלאוף: "בנושאי דת ומדינה - בן גביר, דרעי וגפני חד הם; לחזק את הרבנות"

המשבר במשא ומתן; הפיצול של 'עוצמה יהודית' מ'הציונות הדתית' לצד גיבוי מוחלט לסמוטריץ'; שיתוף הפעולה עם הסיעות החרדיות בכל הקשור לדת ומדינה; והרגע שיהפוך לשר הצעיר בממשלת ישראל • ח"כ יצחק וסרלאוף בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי. מפיק: איציק אוחנה)

על הפיצול בין 'הציונות הדתית' ל'עוצמה היהודית' הוא אומר: "רצנו בבחירות כבלוק טכני, הקמפיין היה נפרד לחלוטין, זה היה אינטרס של כולם לעשות את זה. ידענו שנגיש בקשה לפיצול, הליך טכני פשוט. אנחנו עובדים במשותף, חברים טובים".

"התשובה חד משמעית לא, לא ניכנס לקואליציה ללא סמוטריץ', כך הוחלט, המשא ומתן נפרד, אבל מבחינת הכניסה לקואליציה בן גביר וסמוטריץ' - חד הם", מדגיש.

ח"כ וסרלאוף מתייחס לנושאי דת ומדינה ומבהיר ש'עוצמה יהודית' והסיעות החרדיות ישתפו פעולה על מלא: "אנחנו שותפים מלאים לחרדים בנושאי דת ומדינה. כל מה שקשור לדת ומדינה, בן גביר, דרעי וגפני חושבים אותו הדבר. אני יהודי שומר תורה ומצוות. צריכים לחזק את הרבנות הראשית ולא להחליש אותה".

ח"כ יצחק וסרלאוף בריאיון לישי כהן

באשר למינוי רבנים ודיינים, מסביר הח"כ מ'עוצמה יהודית': "ברור לכולם שצריכים לעשות חלוקה שוויונית, יש הבנה גם עם הנציגים החרדים שצריך שיהיה רב ראשי דתי, גם במינוי רבני ערים ודיינים".

ח"כ וסרלאוף מתייחס לסערת הדרישה לאפשר הפרדה באירועים במגזר החרדי והדתי : "הסערה הזאת מרתיחה אותי, על הערבים אף אחד לא מדבר כלום. אנחנו במדינה יהודית ולא יכולים לאפשר מצב כזה שבתי משפט יפסלו אירועים נפרדים. מה הקשר איראן, מה זו הכפיה החילונית הזאת?".

מקורבו של בן גביר מתייחס לפגישת הפיוס עם ח"כ משה גפני: "יש דברים של לפני הבחירות, היה חשש שנקח להם קולות. עכשיו כולם יודעים שאנחנו שותפים לגפני, בוודאי בנושאי דת ומדינה. יש את המציאות של לפני הבחירות שעוברים על דף מסרים..".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר