באולפן 'כיכר' | צפו

ח"כ בוסו: "לא קניתי את השינוי של לפיד, הוא חזר למשבצת הטבעית שלו - הסתה ופילוג"

הניצחון בבחירות; הקשיים בהרכת הממשלה; הדרישות של ש"ס במשא ומתן הקואליציוני; הקשיים במינוי דרעי לשר; הדרישה להכפלת תקציב האברכים והביקורת; ההסתה של יאיר לפיד; מתווה הכותל וחוקי דת ומדינה • ח"כ אוריאל בוסו בריאיון לישי כהן באולפן (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |

תחילה התייחס בוסו לשיחות המשא ומתן: "דרעי נוהג בלי מלחמות אישיות אלא השגת המטרה. במהלך הקמפיין אמרנו שתבוטל רפורמת כהנא, יהיה מסמך מוסכם על כולם שבמרכזו חזרה לסטטוס קוו האמיתי לצד הדרישות החברתיות שלנו".

ח"כ בוסו מתעקש שהסיעות החרידות לא יתפשרו בדרישה להגדיל את תקציב האברכים: "אני לא יודע את המספרים האם יוכפל אבל ללא ספק שתקציב האברכים חייב לגדול משמעותי, מדובר בשחיקה לאורך שנים. אנחנו נעשה מה שנאחנו חושבים לעשות, גם אם לא נגדיל את תקציב הישיבות - תהיה ביקורת, יש לנוי גיבוי מוחלט מרוב העם, בטח היהודי, נעשה מה שצריך".

בוסו ממהר לתקוף את ההסתה של יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד: "לפיד שינה את השיח במדינת ישראל מאז שהקים את 'יש עתיד', לשיח של שנאה הוסתה, אני לא קניתי מעולם את השינוי שלו, הוא חזר למשבצת הקבועה שלו של הסתה ופילוג. מזכיר לך, אם עכשיו רק נגיד לו 'כן', תקציב הישיבות לא רק שיוכפל אלא ישולש, לא מתרגשים מההסתה".

ח"כ אוריאל בוסו בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר'

באשר לחשש מהתערבות משפטית שתמנע את מינוי דרעי לשר בממשלה, אומר בוסו: "ברור לי דבר אחד, בממשלה שתקום אריה דרעי יהיה בה שר בכיר בצורה כזו או אחרת, באיזו צורה זה ייפתר בחקיקה כזו או אחרת - לא יודע, דרעי יהיה שר בכיר, יש מספר כלים שזה יפתר, הכל יהיה כשר כדי לגרום לכך שדרעי יכהן כשר בכיר".

ח"כ בוסו מתייחס לסערת מתווה הכותל: "הכותל צריך להיות ככותל שניתן לנו מאז ומעולם, שום דבר שמשנה את הסטטוס קוו. הרפורמים לא רלוונטיים במשחק הזה. אני יודע שהנושא הזה לא נפתר עד הסוף, אבל ללא ספק נדאג שתהיה אחריות בלעדית של רב הכותל, על כל השטח, כולל השטח שהוגדר לרפורמים, הכל לפי הלכת הרבנות הראשיים".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר