טור דעה

ממשלה NOW עכשיו // יצחק שינפלד

בוקר הדמים בירושלים הבירה מחדד את הצורך בממשלה-עכשיו! ירושלים מדממת. מראות שנות ה-90 צפות ומעלות נשכחות, שביכרנו לשכוח ולהשכיח (דעה)

עו"ד יצחק שינפלד | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)
בוקר הדמים בירושלים הבירה מחדד את הצורך בממשלה-עכשיו! ירושלים מדממת. מראות שנות ה-90 צפות ומעלות נשכחות, שביכרנו לשכוח ולהשכיח. לצד ברכות ותפילות לרפואת הפצועים, נחמה לאבלים, ולמשפחות הכואבות, חייבים לשנן ולהפנים, את האויב השפל והאכזר שהובס בכל קרב ומבחן ויכולותיו רק על אזרחים תמימים היוצאים לשגרת יומם, אנו העצמנו בחוסר היכולת שלנו להעצים ולבסס את השלטון שנמצא בידינו דורות.
הרצון שלנו ׳להכיל׳ את הקטנות, הצורך שלנו ׳להשלים׳ עם העולם ה-כאילו-נאור, הכמיהה שלנו ׳לחיבוק׳ אוהב משונאים ואויבים, מאפיל על שיקולי הביטחון השוטף, מרסק משפחות, פוגע והורג אזרחים ישראלים לאורך השנים. במזרח התיכון רק החזק שורד. המשוואה לא משתנה, גם באם אנחנו מאד רוצים.
חסדי שמים מצילים אותנו יום יום וגם היום. יכול היה להיות הרבה יותר גרוע חסד ה׳ עלינו. יכולות הסיכול מראש של השב״כ גבוהות ומוכיחות את עצמם מדי יום. מול המפגע הבודד, שקם בבוקר ומשתגע, הם אינם קיימות ולא יכולות להיות קיימות. ניטור הרשתות החברתיות ומעצר מונע יכולים לעזור, אך לא למנוע. הפיגועים מהיום הינם של רשת מאורגנת ומאומנת, לא מפגע בודד.
לומר שיש פתרון קסמים, אינו נכון. יש מדיניות ענישה קבוצתית-משפחתית, שכונתית-כפרית שיכולה מאד לעזור במניעה מראש. המחבלים המאורגנים והמפגע הבודד יחשבו פעמיים לפני שיצאו לבצע את זממם ולהרוס את עתיד משפחתם. הרס בתים כמשמעו! לא מיטוט חלקי של חדר המפגע בלבד, בתוך הדירה-בית המשפחה בצורה חלקית. אגב, המציאות ידועה! ההרס-החלקי והמינימאלי ׳כדי למזער את הפגיעה במשפחת המחבל׳! כפי שמוכתב ע״י בג״ץ, משופץ ומתוקן במימון הרשות הפלשתינאית בצורה משוכללת ומודרנית מיידית. פועלי בניין מיומנים לא חסרים שם.
חייבים להחליף דיסקט! פחות חשוב מה יאמר העולם, חשוב עד קריטי לשמור על ביטחון ואיכות החיים של מי שרוצה ׳לחיות׳ כאן ועכשיו. בירושלים הבירה, ביהודה ושומרון והטרור כבר הוכיח שהוא מגיע למרכז הארץ ולמרכזי הערים. רק ריסון הבג״ץ ע״י ממשלת ימין על מלא, יכולה להטמיע ולבצע שינוי מהותי ברמת וצורת הענישה הקולקטיבית.
ידע כל בן-עוולה מתועב! תוך 48 שעות יהרס בית משפחתו לחלוטין ומשפחתו תזרק לרחוב ללא אפשרות בינוי מחדש ב5 שנים הקרובות. כל אישורי העבודה בישראל של משפחתו המורחבת ישללו לפחות ל3 שנים, אישורי העבודה של משפחתו הקרובה ישללו לצמיתות. על השכונה או כפר המחבל יוטל אוטומטית סגר לא נושם של חודש ימים לפחות, שבו כוחות הביטחון יעברו מבית לבית בחיפוש אמצעי לחימה ואיתור מחבלים. הרתעה לא בונים ביום אחד, זהו נדבך על נדבך שחייבים לבסס את יסודותיו ומייד.
לצורך כך אנו חייבים ממשלת ימין ומייד. חדל פטפטת ברשת. ממשלת ימין שתרסן את שלטון הבג״ץ והתערבותו השוטפת במדיניות הביטחון והענישה ובעיקר המניעה מראש. חופש פעולה שיאפשר יצירתיות מלאה לכוחות הביטחון עפ״י שיקולי ביטחון בלבד, ולא על פי צרכים ופלפולים משפטיים של שופטים בעלי אג׳נדה ליברלית מתנשא, שדואגים גם למעמדם המשפטי והאישי בעולם הנאור, המכיל הרג ישראלים והמנוכר ליהודים מקדמת דנא.
באם זה כל כך קל! למה זה קשה? כיום יש מניעה למדיניות ענישה קולקטיבית פוגענית מצד הבג״ץ ונציגיו בפרקליטות ובתי המשפט הצבאיים. בנוסף, השב״כ בנוי על רשת סייענים בכל כפר ושכונה, לפעמים גם ממשפחת המפגע. ענישה קולקטיבית מקיפה תפגע בסייענים, קושי אמיתי לפעילות השוטפת של השב״כ.
ענישה קולקטיבית, פוגעת באידיאה וברצון החד-צדדי הישראלי, שניתן אי פעם בעתיד לחלום על לחיות פה בשלום. רצון כנה עם סיכוי פחות מקלוש לצערנו. בנוסף, הדבר עלול למוטט את שאריות השליטה בשטח של הרשות-הפלשתינאית, שכבר איבדה את מרבית יכולותיה בסיכול ומניעת טרור.
לפעמים אין ברירה, הטרור הרים ראש, את הראש צריכים לגדוע בטרם יצמיח ראשים נוספים. ענישה קולקטיבית הוכיחה עצמה בעולם ובעבר. מדיניות ׳ההכלה׳ של ממשלת לפיד-גנץ הרופסת, התמוטטה. את רומא לא בנו ביום אחד, להחזיר את ההרתעה לא יספיקו שבועיים. חייבים להתחיל ומייד.
ממשלת-ימין תקיפה תעביר את המסר, גם בית המשפט וזרועותיו בפרקליטות יתחשבו ברוח המפקד החדש, כשהם ידעו שרצונו וביכולותיו, להגביל את העריצות המשפטית שנכפתה עלינו, בחקיקה מסכלת, שתחזיר את חלוקת הכוחות הטבעית וההיסטורית ואת האיזון בין שלושת הרשויות, את הכוח לשלוט לרשות המבצעת ואת היכולת לחוקק לרשות המחוקקת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר