היום לפני..

14 שנים לטבח המחריד והבלתי נשכח בבית חב"ד מומבאי

היום, כ"ט חשוון, לפני 14 שנה, התרחש פיגוע שזעזע את העולם היהודי: שישה יהודים נרצחו ובנם של שלוחי חב"ד ניצל על ידי המטפלת • תזכורת עצובה (חרדים)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
שלוחי חב"ד גבי ורביקי הולצברג הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)

היום לפני 14 שנה, בתאריך כ"ט חשוון תשס"ט, התרחש הפיגוע הנורא שיזעזע את העולם היהודי בבית חב"ד מומבאי שבהודו בו קיפדו את חייהם במתקפת הטרור המתועבת שלוחי חב"ד במקום הרב גבריאל נח הולצברג ורעייתו רבקי.

בנוסף לשלוחי חב"ד נרצחו מי ששהו בבית חב"ד - ר' בנציון קרומן, חסיד באבוב, תושב בת-ים. הרב אריה לייבוש טייטלבוים מחסידות תולדות אברהם יצחק. שניהם משגיחי כשרות. הג' יוכבד אורפז ונורמה שוורצבלט - רבינוביץ'.

הפיגוע התרחש בבית חב"ד 'בית נורמן', שהיה מבנה רחב ידיים בן חמש קומות עם בית כנסת, ספריה תורנית וחדרי אירוח.

בכ"ח חשוון פרצו מחבלים טרוריסטים למבנה הבית חב"ד, כחלק מסדרת פיגועים ברחבי המדינה, והחזיקו את הנוכחים כבני ערובה במקום.

רק ביום שישי – ראש חודש כסליו – פרצו חיילי הקומנדו של הודו את שערי בית חב"ד וחיסלו את המחבלים. אך זה היה מאוחר מדי. השבויים – נרצחו. ה' יקום דמם. ביקורת קשה נשמעה ברחבי העולם על משיכת הזמן הארוכה מדי של כוחות הקומנדו שלא נכנסו לבית במהירות האפשרית.

את מוישי, בנם של השלוחים הולצברג, בנם של השלוחים, הצילה המטפלת שלו - סנדרה סמואל, כשהיא תופסת אותו בידיים ובורחת מהבית במהירות, בכך ניצלו חייהם. בהמשך, הוא הגיע לביקור בבית חב"ד.

רק לאחרונה, בעת בפתיחת מושב הכנסת החדשה, הקריא מוישי פרק תהילים וריגש את כולם.

בשנת תשס"ט, הגיעו הזוג הרב חנוך העניך ולאה גכטמן לפעול במומבאי באופן זמני ובשנת תשע"ד הרב ישראל ורעייתו קוזלובסקי הגיעו לשם באופן קבוע, כשלוחי חב"ד במקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר