הותר לפרסום

תושב רפיח נתפס בידי שב"כ: תכנן להניח מטען באוטובוס

לפני כחודש, נתפס תושב רפיח עם היתר עבודה בישראל, שתכנן להניח מטען באוטובוס בדרום הארץ. החשוד עבר הכשרה והדרכה על ידי מומחי חבלה ברצועת עזה (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המטען שנתפס (צילום: תקשורת שב"כ)

הותר היום (חמישי) לפרסום: שב"כ סיכל פיגוע מטען בישראל על ידי תושב רצועת עזה בעל היתר עבודה בישראל. הוא נתפס עם מטען שתכנן להפעיל באוטובוס בדרום הארץ. הבוקר הוגש נגדו כתב אישום חמור.

לפני קרוב לחודש (30 אוקטובר 2022), נעצר על ידי שב"כ ומשטרת ישראל/מחוז דרום, פתחי זיאד זקות, בן 31, תושב רפיח ברצועת עזה, בעל היתר עבודה בישראל.

בחקירתו בשב"כ עלה כי גויס ע"י ארגון הג'יהאד האיסלאמי לביצוע פיגוע הנחת מטען בקו אוטובוס באזור דרום הארץ. בבחינת התנהלותו של זקות ברשת נמצאו פרסומים בעלי גוון קיצוני.

מחקירתו של זקות עלה, כי עבר הכשרות והדרכות חומרי נפץ ע"י מומחה חבלה ברצועה וכי בעת כניסותיו לישראל החל בפועל לאסוף חומרים להרכבת מטען חבלה, חומרים אשר נתפסו בעת מעצרו.

המידע שהתקבל בחקירתו של זקות חשף את תשתית הטרור ברצועת עזה ואת העובדה כי הפיגוע תוכנן ע"י ג'האד ע'נאם, בכיר גא"פ מרפיח. עוד עלה מן החקירה, כי זקות עמד בקשר בטחוני עם מחמד וכרים תמראז, קרובי משפחתו ופעילי גא"פ מרפיח, אשר היו אלה שגייסו אותו לקדם את הפיגוע.

המטען שנתפס (צילום: תקשורת שב"כ)

פרקליטות מחוז דרום באמצעות עו"ד עמית גינת הגישה היום כתב אישום נגדו. כתב האישום מייחס לנאשם עבירות כנגד בטחון המדינה: עבירות נשק – החזקה ונשיאה של נשק; חברות פעילה בארגון טרור; אימונים או הדרכה למטרות טרור; הכנה לביצוע מעשה טרור(רצח); מתן שרות להתאחדות בלתי מותרת ומגע עם סוכן חוץ.

גורם בשב"כ סיפר: "ישראל לא תאפשר ניסיונות לניצול התווך האזרחי על ידי ארגוני הטרור ברצועת עזה לקידום פיגועים ותפעל מול ניסיונות אלה בחומרה, תוך שרואה בחמאס כגורם האחראי".

לאור זאת, בהמלצת שירות הבטחון הכללי בשיתוף עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, הוחלט על שלילת היתרי כניסה לישראל של כ-200 תושבי רצועת עזה להם קשרי משפחה עם גורמי טרור. בהמשך לזה ישקלו ע"י גורמי הביטחון צעדים נוספים על מנת לוודא צמצום האפשרות לנצל את התווך האזרחי לביצוע פעולת טרור.

שר הביטחון בני גנץ מסר: "הניסיון של ארגוני הטרור לנצל את התעסוקה של פועלים בישראל לצורך פיגועים מסכנת את פרנסתם של מאות אלפי תשבים ברצועת עזה. אני משבח את שב"כ וגורמי הביטחון על סיכול הפיגוע. בשנה וחצי האחרונות אני מוביל מדיניות של פגיעה קשה מול כל הפרה ביטחונית ולצד זאת מאפשר כלכלה בסיסית והומניטארית לתושבי עזה".

"אנחנו מקיימים הערכת מצב שוטפת, ובמידה ונראה כי מתפתחת מגמה של גיוס פועלים מעזה לביצוע פיגועים, ישראל תשקול את צעדיה בהקשר ליציאת פועלים מרצועת עזה והקלות אזרחיות נוספות".

"ישראל לא תאפשר ניסיונות לניצול התווך האזרחי מצד חמאס ויתר ארגוני הטרור ברצועת עזה לקידום טרור ותפעל מול ניסיונות אלה בחומרה, תוך שרואה בחמאס כגורם האחראי. שירות הביטחון הכללי בשיתוף פעולה עם צה"ל ומשטרת ישראל ימשיך בפעילות הנחושה לאתר ולסכל כל פעילות טרור אשר מטרתה לפגוע בביטחון אזרחי ישראל", נמסר מדוברות שב"כ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר