העביר מסר למפקדיו

הלוחם שהתבטא "בן גביר יעשה סדר" - שוחרר מבית הכלא

אחרי שעונשו הומתק, שוחרר היום לוחם גבעתי מהתקרית עם פעילי שמאל קיצוני בחברון. הוא נפגש עם עורכי דינו והעביר מסר למפקדיו (צבא בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
החייל המשוחרר, היום (צילום: ארגון חוננו)

לוחם גבעתי, מהתקרית עם פעילי השמאל הקיצוני בחברון, בה אמר כי "בן גביר יעשה פה סדר", שוחרר היום (ראשון) מבית הכלא הצבאי נווה צדק. ביציאתו פגש הלוחם את עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו, אשר מייצג ומסייע לחייל.

עו"ד אופיר שטיינר מסר לאחר שפגש את הלוחם: "ליוויתי כעת את החייל בדרכו לביתו לקבל חופשה שבהחלט מגיעה לו לאחר כל האירוע. החייל רוצה לשים את האירוע מאחוריו, הוא רוצה לחזור לשרת כלוחם והעביר מסר זה למפקדיו, הוא רוצה לחזור לתרום לעם ישראל. אנו מקווים כי המערכת הצבאית תדע לשים את האירוע הזה מאחוריה ובפרט שהחייל ריצה את עונשו, ותאפשר לחייל לשוב לתפקיד לוחם".

כזכור, בסוף השבוע הומתק עונשו של החייל ובמקום עשרה ימי מחבוש קוצר עונשו לשישה. דובר צה"ל מסר כי "בעקבות נטילת אחריות וחרטה שהביע לוחם גבעתי מגדוד צבר אשר התבטא באופן שאינו הולם חייל בצה״ל לפני שבוע, המליץ אתמול מפקד הגדוד סגן-אלוף אבירן אלפסי, למפקדיו להמתיק את עונשו בארבעה ימים. היום החליט מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, לאשר ההמתקה".

בעקבות כך עורכי הדין משה פולסקי, עדי קידר ואופיר שטיינר מארגון חוננו בירכו על ההחלטה, אך אמרו כי זה מעט מידי ומאוחר מידי, ועמדו על דרישתם לפתוח בחקירה כנגד דו"צ והפיקוד ואומרים כי יש להוציא החקירה מחוץ לצה"ל.

עורכי הדין מסרו "מברכים על המתקת העונש, אבל זה מעט מידי ומאוחר מידי. התנהלות דובר צה"ל באירוע והפיקוד הבכיר מחייבת פתיחת חקירה פלילית והוצאת החקירה מצה"ל, כמו שדרשנו מהפצ"ר. לא יתכן שדינם של החיילים נחרץ בידי הרמטכ"ל, דובר צה"ל וגורמים בכירים בצה"ל, בטרם נשמעה עמדתם בלב פתוח ונפש חפצה. החיילים הגנו שם על כולנו, ועמדו בפני קבוצת אנרכיסטים אלימה ותקופנית, שפירסמה חומרים חלקיים ומגמתיים מהאירוע. צה"ל והמשטרה חייבים לפעול נגד התופעה הבזוייה של הטרדות חיילי צה"ל בידי השמאל הקיצוני, זה פוגע בביטחון, זה פוגע בחיילים וזה חייב להיפסק. חוננו תתן גב מלא ללוחמינו, לא נשקוט עד למיצוי הדין עם תוקפי החיילים ועד לחזרת הלוחמים חזרה ליחידתם", הוסיפו עורכי הדין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר