"עברנו חוויה משפילה"

מלון באיטליה מנע ממשפחה חרדית להיכנס - נתבע והפסיד

ארבע בנות ממשפחה חרדית מירושלים, נסעו לחופשה באיטליה, המלון בו הן היו אמורות לשהות עד הטיסה לפנות הבוקר, מנע מהן את הכניסה | חברת בוקינג נתבעה והפסידה | אחת הנוסעות ל'כיכר': "עברנו חוויה משפילה ממש" (חרדים)

מישאל לוי | כיכר השבת |
בנות המשפחה בשדה התעופה ברומא (צילום: באדיבות המצלם)

לפני פחות משנה, יצאו ארבע בנות משפחה מירושלים לטיול באיטליה, בסיום הטיול, בנות המשפחה, הזמינו מלון קרוב לשדה התעופה, אך המלון סרב להכניס אותן. המשפחה תבעה את חברת בוקינג דרכה הזמינו את המלון - וניצחה.

באמצע החורף בשנה שעברה - כאשר הקורונה הייתה עדיין חלק מחיינו, יצאו ארבע בנות המשפחה כולל תינוק קטן לטיול בבירת איטליה - רומא.

בנות המשפחה הזמינו מלון ליום האחרון של הטיול - סמוך לשדה התעופה, מכיוון שהטיסה חזור לארץ הייתה בשעה מוקדמת, והן רצו להספיק לנוח לפני הטיסה ולהיות בקרבת מקום לשדה התעופה.

בכניסה למלון, נדרשו בנות המשפחה להציג בדיקות קורונה שליליות, והן הציגו את הבדיקה שעשו לפני היציאה מהארץ - בדיקה שנעשתה בתחילת השבוע (הם הגיעו למלון ביום חמישי. מ"ל).

פקידי הקבלה במלון, סירבו לקבל את תוצאות הבדיקה תחת הנימוק - שהבדיקה לא נעשתה באיטליה וכבר עבר הרבה זמן מאז הבדיקה, ההסברים של בנות המשפחה, כי גם במלון הקודם הבדיקה התקבלה לא עזרו והנהלת המלון התעקשה, כי הן חייבות בדיקה שנעשתה באיטליה וסירבו לקבל בדיקות מהארץ, כל ההסברים שלהן, כי החוק מתיר להן להיכנס למלון - נפלו על אזניים ערלות.

בלית ברירה, בנות המשפחה, שהיו לאחר יום מפרך במיוחד נאלצו לבלות את הלילה יחד עם תינוק בוכה על ספסלים בשדה התעופה עד לטיסה חזרה לישראל.

בבית המשפט סיפרו בנות המשפחה: "תכננו היטב את הטיול ולכן הרשנו לעצמנו ביום האחרון של הטיול - לטייל הרבה כי רצינו להספיק לראות את כל רומא, הגענו מותשות לגמרי למלון, בידיעה כי נוכל להתקלח ולהתרענן מעט לפני הטיסה והחזרה לישראל, אך מה שקרה מאז זה פשוט מחדל, אנחנו פעלנו בדיוק לפי ההוראות שהיו בבוקינג ובכל זאת נאלצנו לעבור חוויה משפילה ו"לישון" בשדה התעופה, עם תינוק שהיה חייב מקלחת אחרי יום מתיש".

כאשר בנות המשפחה חזרו לארץ, הן הגישו תביעה נגד בוקינג לבית המשפט באמצעות עוה"ד אליהו כספי לבית המשפט לתביעות קטנות, נגד חברת בוקינג.

בוקינג העלתה טענות רבות בנסיון לדחות את טענות התובעים, בין היתר טענה שלא ניתן להמציא את כתב התביעה באמצעות בוקינג ישראל, ושבכל מקרה אין לה אחריות על המידע המופיע באתר בוקינג.

הרשמת הבכירה הכריעה כי טענות בוקינג נדחות ועל החברה לפצות את התובעות החרדיות בסכום של 8,000 שקלים - 2,000 ש"ח לכל נוסעת והוצאות משפט בסך 10,000 ש"ח.

הרשמת אף מתחה ביקורת על חברת בוקינג שניהלה את התיק בחוסר תום לב והיא לא הביאה ראיות רלוונטיות שייתנו סעד לטענותיה.

אחת מבנות המשפחה שנסעו לאיטליה, זהבה ברייטקופף, מספרת ל'כיכר השבת': "זה ממש הרס לנו את הטיול, עשינו את הכל בדיוק לפי הספר וקראנו בדקדוק רב את כל ההוראות, זה היה ממש מכעיס ומרגיז, הושלכנו מהמלון כאחרוני הקבצנים. מדוע? שילמנו מראש ובכל זאת המלון החליט בשרירותיות לא להכניס אותנו. אני שמחה מפסק הדין ואני מקווה שכל המעורבים פה ילמדו לקח לעתיד".

עורך הדין אליהו כספי אומר ל'כיכר השבת': "בית המשפט דחה את כל טענות בוקינג ובצדק. בית המשפט הבהיר לבוקינג כי אינה יכולה להתנער מלקוחותיה ולהפיל את האחריות על מקומות אירוח בחו"ל. בית המשפט אף קבע הוצאות חריגות ביחס למקובל בתביעות קטנות, לאור התנהלות בוקינג שעשתה הכל על מנת לנסות להכביד על ההליך המשפטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר