פרשת בא

אקטואליה בפרשה עם הרב אליעזר שמחה וייס: לא לבזבז זמן

חבר מועצת הרבנות הראשית, הגאון רבי אליעזר שמחה וייס, מתארח מידי שבוע באולפן 'כיכר השבת', ומגיש לצופים ווארט אקטואלי מהפרשה (יהדות)

(צילום: כיכר השבת)

"החודש הזה לכם ראש חודשים", היא המצווה הראשונה שנצטוו בה ישראל כאשר עמדו על סף יציאה ממאות שנים של עבדות במצרים לחירות הספורנו כותב:

" מכאן ואילך (בניגוד לשנים שבהן היית משועבד כשלא הייתה לך שליטה על זמנך כלל) יהיו החדשים שלכם, לעשות בהם כרצונכם, אבל בימי השעבוד לא היו ימיכם שלכם, אבל היו לעבודת אחרים ורצונם, לפיכך ראשון הוא לכם לחדשי השנה. כי בו התחיל מציאותכם הבחירית:"

הספורנו מסביר שבניגוד לשנים שבהן היינו משועבדים ולא הייתה לעם ישראל שליטה על זמנו כלל, הימים, השעות, אפילו הדקות שלהם, היו תמיד נתונים לדרישתם של המשעבדים שנהלו את המשימות של בני ישראל, מכאן ואילך אחרי גאולתם, החודשים שייכים לכם לעשות בהם כרצונכם. מכאן ואילך מתחילה "מציאותם הבחירית", להיות בעל בחירה ולשלוט על הזמן ולקיים מצוות ה'

ולכן, החודש הזה לכם ראש חודשים, הינה המצווה ראשונה שנצטוו בה ישראל !

זמן זו המתנה היקרה ביותר שה' נותן לנו כי יש לנו רק כמות מוגדרת ממנו. אנו יכולים להרוויח יותר כסף, אבל אנו לא יכולים להרוויח יותר זמן. הזמן שלנו הוא החיים שלנו והמצווה הראשונה בתורה הינה לנצל את הזמן בחוכמה בתבונה וביעילות.

מצוות החודש הזה לכם ראש חודשים מזכירה לנו לקבל החלטה לא לבזבז זמן ולנצל את הזמן שלנו טוב יותר.

מסופר על הרב ראובן בענגיס זצ"ל, רבה של ירשלים, שלעיתים תכופות היה עורך סיום על כל הש"ס, ופעם אחת, כמה שבועות אחרי שהוא עשה סיום הש"ס הוא הזמין שוב לסיום!! לשאלת אנשים מתי הוא הספיק ללמוד שוב ש"ס, ענה שהפעם הוא עושה סיום על סדר לימוד שיש לו בעת ההמתנה לפגישות לאישים חשובים, לאירועים, לאוטובוס וכדומה.

המתנה הכי גדולה שה' נתן לנו זה תרי"ג המצוות והמצווה הראשונה שה' נתן לנו כוללת בתוכה את החשיבות להעריך ולהשתמש לטובה בכל רגעי החיים!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר