בהתאם לבקשה

הרצוג האריך לנתניהו את המנדט: "ימים מורכבים לחברה"

נשיא המדינה האריך היום את תוקף המנדט להרכבת הממשלה שהעניק לחבר הכנסת בנימין נתניהו, בעשרה ימים נוספים תוך שהוא חוזר על קריאתו להקים ממשלה שתפעל למען כולם (פוליטי)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

נשיא המדינה יצחק הרצוג השיב היום (שישי) לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו על בקשתו להארכת התקופה להרכבת הממשלה במכתב המאשר את הארכה, בעשרה ימים.

"הנני מאשר קבלת מכתבך מיום חמישי י"ד בכסלו התשפ"ג, ה-8 בדצמבר 2022, ובו בקשה לקבלת ארכה לתקופת הרכבת הממשלה".

הנשיא כותב לנתניהו, "תכלית הסעיפים העוסקים בהרכבת הממשלה בחוק יסוד: הממשלה היא להביא לכינון ממשלה שתזכה באמון הכנסת, וזאת בהקדם האפשרי".

"בהתאם לכך, לאחר שהצגת בפני את הצורך בהארכת תקופת הרכבת הממשלה, ועל מנת לפעול בהתאם לתכליתו של החוק, החלטתי, מכוח הסמכות שניתנה לי על פי סעיף 8 לחוק יסוד: הממשלה, להאריך את התקופה הנתונה לך לשם מילוי תפקיד הרכבת הממשלה ב-10 ימים, עד ליום רביעי, כ"ז בכסלו התשפ"ג, 21 בדצמבר 2022".

הרצוג הוסיף, "כשהבעת את הסכמתך להרכיב את הממשלה - בבית הנשיא, ביום ראשון, י"ט בחשוון התשפ"ג, ה-13 בנובמבר 2022 - אמרת כי תגבש ממשלה שתפעל למען העם כולו".

"אלו הם ימים מורכבים לחברה הישראלית כשמחלוקות על סוגיות יסוד מאיימות לקרוע וללבות אלימות ושנאת חינם".

"לכן, וברוח דבריך הנ"ל, אני מבקש לחזור על קריאתי שנאמרה ביום השבעת הכנסת, כי הממשלה שתוקם תפעל למען כלל הציבור בישראל וכי הקואליציה המתגבשת תקפיד על שיח מכבד ואחראי בין הרשויות: המבצעת, המחוקקת והשופטת, תבטיח את צביונה של מדינת ישראל ברוח מגילת העצמאות ותשמור על קשר איתן עם העם היהודי בתפוצות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר