כתב אישום

מטעני צינור, סלעים ואבנים: קטינים ממזרח ירושלים מואשמים בפעילות טרור

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום כנגד שישה ערבים מירושלים בהם שלושה קטינים - בגין שיבוש חקירת שני פיגועים ע"י התפרעות והשלכת מטענים לעבר הכוחות (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
נערים משליכים אבנים לעבר כוחות הביטחון / אילוסטרציה (צילום: נאסר אשתייה/פלאש 90)

שישה ערבים תושבי ירושלים מואשמים בניסיון שיבוש חקירת כוחות הביטחון את הפיגוע במחסום שועפאת, בו נרצחה מיריות אקדח סמלת נועה לזר ז"ל.

בכתב האישום שהוגש כנגד השישה, מתוכם שלושה קטינים, צוין כי הנאשמים השתתפו בהתפרעויות במהלך פשיטת כוחות הביטחון על ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע (וחוסל בעת ניסיון פיגוע נוסף מספר ימים לאחר מכן במעלה אדומים. א"כ) עודי תמימי, תוך הפרעה ממשית לכוחות הביטחון.

כמו כן השתתפו הנאשמים (כאמור, שלושה קטינים ושלושה בגירים בשנות ה-20 לחייהם) בהתפרעויות שנועדו לשבש את פעולות החקירה של גורמי הביטחון בבית המחבל אבו קטיש שביצע פיגוע דקירה בגבעת המבתר בירושלים, ובו נפצע אזרח ישראלי באורח קל.

לפי כתב האישום, החבורה השליכה מטען צינור, סלעים ואבנים כאשר חלקם רעולי פנים, לעבר שוטרים. כתוצאה מפעולות אלו נפצעו מספר שוטרים. אחד הנאשמים אף השליך מטען צינור לעבר עמדת שמירה, שעה שחברו מתעד זאת במכשיר הנייד שלו.

כתב האישום כנגדם כולל אישומי ניסיון הצתה, נשיאת נשק, פעילות טרור של חבלה בכוונה מחמירה ופעולה בנשק למטרות טרור. בנוסף לכתב האישום, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להשאיר את השישה במעצר עד תום ההליכים עקב הסכנה המוחשית הנשקפת לשלום הציבור באם ישוחררו.

מחנה הפליטים שועפאת (צילום: גילי יערי/פלאש 90)

הפרקליטות מציינת כי קיים צו איסור פרסום גורף על כל פרט העלול לזהות את שלושת הקטינים כולל העתק כתב האישום בו מצויים פרטיהם של שלושת הקטינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר