מדבר על הכל | צפו

בן גביר בריאיון: "אין לי את התסמונת של המתנחל המוכה"

שינוי פקודת המשטרה; הפיכתו ל'מפכ"ל על' והביקורת הקשה; היחסים עם קובי שבתאי; הדרישות מ'הליכוד' והקשיים במשא ומתן; שאלת העליה להר הבית; אלימות שוטרים בהפגנות חרדים, השימוש במכת"ז וחוקי דת ומדינה • השר לביטחון לאומי המיועד, ח"כ איתמר בן גביר, בריאיון נרחב לישי כהן • צפו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי)

כשבועיים לפני השבעת ממשלת נתניהו השישית, יו"ר 'עוצמה יהודית', ח"כ איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי המיועד, התארח לריאיון מיוחד ל'כיכר השבת' והתייחס לסוגיות הבוערות, מפקודת המשטרה שהוא מבקש לתקן, חוקי דת ומדינה, הקשיים במשא ומתן, הביקורת הקשה שסופג, סוגיית העליה הלר הבית ואלימות שוטרים בהפגנות חרדים. צפו בריאיון המלא.

קטעים מהריאיון

תחילה התייחס ח"כ בן גביר לחשש בקרב חלק מהעם מכניסתו לתפקיד השר לביטחון לאומי: "יש דמוקרטיה, יותר מחצי מיליון רצו שאכהן כשר לביטחון לאומי, 64 מנדטים הולכים להרכיב ממשלת ימין מלא מלא, צריכים לדעת גם להפסיד. אין לי את התסמונת של המתנחל המוכה או של אותו אדם שבא ואומר 'לא לא אני לא כזה', אני כן כזה, אני בא עם אג'נדה של זהות יהודית ורפורמות במערכת המשפט, מה שאמרתי לפני הבחירות אני עושה אחרי הבחירות".

באשר לחוק שהכנסת תחוקק בשבוע הקרוב ותרחיב את הסמכויות שלו כשר לביטחון לאומי ותהפוך אותו לסוג של 'מפכ"ל על' הוא אומר: "ישראל זו המדינה היחידה שהשר לביטחון פנים הוא עציץ, יכול למנות פה ושם וזהו. גלעד ארדן הציע את החוק שאני מציע, אמיר אוחנה לא אפשרו לו לעבוד. לגבי עמר בר לב, הוא עשה מה שהוא רצה, זה השמאל".

בן גביר מתייחס ליחסיו עם המפכ"ל הנוכחי, קובי שבתאי, ואומר: "אנחנו יכולים לעבוד יחד, חד משמעית. אני חושב שעשו מעשה לא בסדר ולא נכון, ממנים קצינים בכירים כשיודעים שמגיע שר חדש, זה לא תקין. אם זה היה הפוך, היועצת המשפטית הייתה הראשונה שעוצרת את הדבר הזה. לגבי קובי שבתאי - אני נותן בו אמון, אני הולך לעבוד איתו יחד, אם הוא יישם את המדיניות של הממשלה, את המדיניות שהשר קובע - אנחנו יכולים להיות הרבה זמן יחד".

ח"כ איתמר בן גביר בריאיון לישי כהן

השר לביטחון לאומי המיועד עובר לדבר על חוק פסקת ההתגברות ואומר: "אני חושב שזה דבר ראוי, ברוב רגיל. לא רק אני, גם השופט אהרן ברק אמר שפסקת ההתגברות זה דבר ראוי וטוב. אמרתי לחבריי בליכוד: אל תחששו, באנו למשול, תפסיקו לפחד, העם נתן לנו קרדיט.

"אני רוצה להעביר מסר לליכוד, חברים, אתם נבחרתם כדי שתהיה ממשלת ימין על מלא, זה לא סוד שהמשא ומתן איתי נמצא במבוי סתום. בנושא התיקים אנחנו סגורים, אבל מה שחשוב לי זה האידאולוגיה, אנחנו בדיונים לא פשוטים. חוק הנכד, חוק השבות, אנחנו מתעקשים. יש התעקשות על סעיף הנכד, תיקון של 'מיהו יהודי', פסקת התגברות ברוב של 61.

"אני קצת מוטרד, ציפיתי להתנהלות יותר מהירה. יש מחלוקות לא פשוטות, אני לא יכול לחיות עם זה שבליכוד כל הזמן אומרים לי 'הסכם רזה', תפקידים זה מאוד חשוב ומצוין, אבל בסוף באנו כדי ליישם אג'נדה. יש בעיה וצריך מהר מהר לפתור אותה".

בהמשך התייחס ח"כ בן גביר לאלימות שוטרים בהפגנות חרדים: "אני רואה את האירועים ואן לי נחת, אני רואה אירועים שאני ייצגתי כעורך דין, שוטר שעומד ומרביץ סתם. אני עובד כדי שזה ייפסק, באתי למשרד עם אג'נדה, חלק מהדברים זה טיפול באלימות מול הציבור החרדי. חד משמעית אפעל להפסיק את השימוש במכת"ז בשכונות צפופות, אפעל להפסיק את האלימות. אזמין מפקדים ואסביר את המדיניות שלי, הציבור החרדי הוא לא אוייב אלא אוהב".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר