יום דרמטי עבור קייב

נשיא רוסיה לשעבר ביקר במפתיע בסין, כשפוטין בוחן שיתוף פעולה חדש

דמיטרי מדבדב, אחד האנשים הקרובים לנשיא רוסיה פוטין, נסע לביקור פתע לסין, שם פגש את המנהיג הסיני שי ג'יפינג | הביקור מתרחש בזמן שפוטין חונך שדה גז חדש | בינתיים, זלנסקי בדרך לביקור ראשון מחוץ לאוקראינה | דיווחים מהיום הדרמטי (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
יום דרמטי עבור קייב (צילום: לשכת נשיא אוקראינה, לשכת מדבדב, הקרמלין)

באופן מפתיע, נשלח מוקדם יותר היום (רביעי) דמיטרי מדבדב, לשעבר נשיא רוסיה ומקורב לפוטין לביקור בסין, שם פגש את הנשיא הסיני שי ג'יפינג.

הפגישה בין השניים נעשית בצל חיזוק היחסים בין המדינות, ובצל חיזוק הקשרים הכלכליים אחרי שרוסיה החלה לחפש אחר לקוחות חדשים בשל הסנקציות שהטיל המערב על מוסקבה.

מדבדב פוגש את נשיא סין, הבוקר (צילום: לשכת מדבדב)

לצד הביקור, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הגיע היום אל מזרח סיביר, שם חנך שדה גז טבעי חדש, זאת במטרה לספק לסין אנרגיה נוספת.

השדה החדש יאפשר לרוסים להגדיל את היצוא אל סין, זאת כאמור, בצל הקושי של רוסיה למכור אנרגיה למערב בכלל ולאירופה בפרט.

בצד השני של המלחמה, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי יצא בשעות הבוקר המוקדמות לביקור ראשון מחוץ לאוקראינה מאז הפלישה הרוסית.

לפי הדיווחים השונים, הפגישה הדרמטית צפויה להתקיים בהמשך היום בוושינגטון, כאשר זלנסקי יגיע אל הבית הלבן שם ייפגש עם ביידן.

הפגישה צפויה להתרחש על רקע כוונת הנשיא ביידן להכריז על סיוע נוסף לאוקראינה, שלראשונה יכלול גם טילי פטריוט, וזאת למרות איומי הקרמלין שלמהלך כזה יהיו השלכות חמורות.

לאחר מכן, צפוי זלנסקי לנאום בפני הקונגרס האמריקני בגבעת הקפיטול. המטרה של הנשיא האוקראיני היא לשכנע את הקונגרס האמריקני להגביר את התמיכה באוקראינה, בצל הלחימה הנמשכת. זלנסקי ייפגש גם עם מנהיגי הקונגרס ועם ראשי הוועדה לביטחון לאומי - מהמפלגה הדמוקרטית ומהמפלגה הרפובליקנית וינסה לשכנעם לקדם את התמיכה באוקראינה.

‏בשבועות האחרונים חלה שחיקה מסוימת ביחס העולמי למלחמה באוקראינה, אחרי שהמלחמה עברה למעין מלחמת התשה שמעניינת פחות את הציבור והעולם, ואת הבעיה הזו זלנסקי ינסה לפתור בנאומו בארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר