לראשונה מאז הפלישה

בבגדי מלחמה פשוטים: זלנסקי נחת בארצות הברית, נפגש עם ביידן - וזו ההבטחה שקיבל

אחרי עשרה חודשים של מלחמה באוקראינה, הנשיא האוקרא וולודימיר זלנסקי נחת לראשונה על אדמת מדינה זרה. מזכיר המדינה הכריז על חבילת סיוע (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
זלנסקי בחצר הבית הלבן לצדו של ביידן (צילום: יונייטד24 מדיה)

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נחת הערב (רביעי) מעט לאחר השעה 19:00 שעון ישראל בבירת ארצות הברית וושינגטון, אחרי עשרה חודשים של מלחמה בהם לא עזב את אדמת אוקראינה.

זמן קצר אחרי נחיתתו הכריז מזכיר המדינה של ארצות הברית בלינקן כי ארצות הברית תעניק חבילת סיוע אדירה לאוקראינה בשווי 1.85 מיליארד דולר, הכוללת את טילי הפטריוט.

בהמשך הגיע זלנסקי, כשהוא בבגדי מלחמה פשוטים שהפכו בחודשים האחרונים לסימן ההיכר שלו, אל הבית הלבן ושם נפגש עם הנשיא ביידן. השנים יקיימו פגישה פנים מול פנים לראשונה מפרוץ המלחמה ואחרי חודשים של שיחות ארוכות.

זלנסקי אחרי הנחיתה בוושינגטון (צילום: לשכת נשיא אוקראינה)
זלנסקי אחרי הנחיתה בוושינגטון (צילום: לשכת נשיא אוקראינ)

לפי דיווחים, אחרי ארצות הברית צפוי זלנסקי לבקר גם במדינות נוספות באירופה, כצרפת גרמניה ובריטניה, במסגרת פעולות המלחמה נגד רוסיה.

ההכרזה על הביקור הגיעה במפתיע, אחרי שהלילה נחשף הביקור שעות לפי המראת הנשיא האוקראיני על ידי רשת CNN.

לפני המראתו כתב זלנסקי: "בדרכי לארצות הברית כדי לחזק את יכולות החוסן וההגנה של אוקראינה. הנשיא ביידן ואני נדון בשיתוף הפעולה בין אוקראינה וארצות הברית". עוד כתב זלנסקי כי "אנאם נאום בקונגרס ואקיים מספר פגישות".

שעות אחרי שכתב את ההודעה, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מקווה שתהיה לך טיסה נעימה וולודימיר. אני נרגש מבואך. יש לנו הרבה על מה לדון".

כאמור, בשעה 21:00 לערך צפוי הנשיא האוקראיני לפגוש את הנשיא ביידן, ומאוחר יותר ייפגש עם נציגים רפובליקנים ודמוקרטים בניסיון לשכנעם לפעול למען סיוע לאוקראינה.

מאוחר יותר, באיזר השעה 2:30 לפנות בוקר צפוי הנשיא האוקראיני לשאת נאום בפני הקונגרס האמריקני, אחרי שנאם לפני מספר חודשים דרך וידאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר