צפו בנאום

הנשיא הרצוג התייחס ל"עלה בידי" של נתניהו; "לנסות לקחת צעד אחורה"

נשיא המדינה הרצוג, התייחס היום לשיחה עם ראש הממשלה המיועד נתניהו וקרא לציבור בישראל: "אני מבקש מכולם – מכלל גווני הקשת הפוליטית מהמחנה המנצח ומזה המפסיד - לנסות לקחת צעד אחורה, ולראות את ההווה שלנו כחלק מהליך ארוך יותר בהיסטוריה של עם ישראל" | צפו בנאום (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
יצחק הרצוג, היום (צילום: דותן גואטה, מקליט: אורי בוזגלו)

נשיא המדינה יצחק הרצוג, השתתף היום (חמישי) בכנס דב לאוטמן באוניברסיטת תל אביב והתייחס להקמת הממשלה בראשות נתניהו.

"מכובדי", פתח הרצוג את הנאום שלו בכנס: "אמש, לקראת תום עשרת הימים שהענקתי בארכה ובסמוך לחצות הלילה התקשר אליי חבר הכנסת בנימין נתניהו והודיע לי שעלה בידו להרכיב ממשלה. הוא חזר על התחייבותו לפעול למען כל הציבור בישראל, כל אזרחי המדינה ואנו נמתין לכינונה של ממשלה ואישורה בכנסת. איחלתי למר נתניהו הצלחה".

"אני מצפה שהממשלה שתקום תעבוד למען כלל אזרחי המדינה, מכל הקבוצות בעם, תפעל להרגעת המתחים בתוככי החברה הישראלית בכבוד הדדי עם כל הרשויות האחרות וברוח מגילת העצמאות ועקרונות היסוד של מדינת ישראל".

"אני יודע", הוסיף הרצוג, "שרבים מהיושבים כאן, כמו רבים מאזרחיות ואזרחי המדינה, ואין זה משנה לאיזה מחנה פוליטי או לאיזו קהילה הם שייכים, מרגישים שנפל דבר בשבועות האחרונים, בכל הנוגע ליחסים בינם לבין המדינה, ובעיקר ליחסים בינם לבין האזרחים מהמחנה הפוליטי הנגדי".

עוד אמר הרצוג: "מערכת הבחירות האחרונה, החמישית במספר בתוך ארבע שנים, הביאה להכרעה פוליטית בין המחנות שנוצרו בפוליטיקה הישראלית. יש מי שיטענו, שבכך הגיעו לסיום המשבר הפוליטי הארוך אליו נקלעה החברה הישראלית מאז שנת 2019".

בסיום דבריו, פנה הרצוג לקהל ואמר: "היום אני מבקש מכולם – מכלל גווני הקשת הפוליטית מהמחנה המנצח ומזה המפסיד - לנסות לקחת צעד אחורה, ולראות את ההווה שלנו כחלק מהליך ארוך יותר בהיסטוריה של עם ישראל – ובדברי הימים של עם ישראל. לנסות להעמיק בפרספקטיבה רחבה יותר מהכאן ועכשיו - מהחדשות והדיווחים שמכים בעצמה על דלתותינו; מאתרי האקטואליה והרשתות החברתיות, ששואבות את תשומת הלב שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר