עוד לפני ההשבעה

לפיד מסית: תהיו על המשמר מול ממשלה מסוכנת וקיצונית

ראש הממשלה היוצא, יאיר לפיד, תוקף בנאום חריף במיוחד את נתניהו וממשלתו החדשה וקורא לאזרחים "להיות מעורבים" נתניהו בתגובה: "הפסדת בבחירות, לך הביתה" (בארץ)

(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

ראש הממשלה יאיר לפיד מסרב לקבל את הכרעת הבחירות ואת מפת המנדטים של ישראל ועוד טרם השבעת הממשלה הוא מסית בפראות כנגד נתניהו וממשלתו העתידית בהצהרה מיוחדת שמסר הערב (חמישי):

אלו הדברים המלאים של לפיד:

"מיד אחרי הבחירות צלצלתי לראש הממשלה הנכנס נתניהו ובירכתי אותו. בניגוד לדרך שבה נהגו בנו, הכנו בקפידה העברת שלטון מסודרת. קיוויתי שאני אוכל להגיד היום, "יש בינינו חילוקי דיעות, אבל אני מאמין שהם יעשו כמיטב יכולתם לשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית, חזקה ובטוחה."

זה לא המצב. זה לא מה שהם עושים. אני עומד פה ומדבר אליכם מתוך דאגה עמוקה לגורלה של החברה הישראלית, אני מרגיש שזוהי חובתי לומר לציבור: הממשלה המוקמת כאן מסוכנת, קיצונית, חסרת אחריות. זה ייגמר רע.

בנימין נתניהו הודיע אמש לנשיא שעלה בידו להקים ממשלה. זה לא נכון. עלה בידם של דרעי, סמוטריץ' ובן גביר לכופף אותו. לא הליכוד הקים את הממשלה, הם הקימו אותה. נתניהו חלש והם הקימו את הממשלה הקיצונית בתולדות המדינה.

עלה בידם לפרק את יסודות החברה הישראלית. לפי ההסכמים הקואליציונים תלמיד חרדי שלא לומד מתמטיקה ואנגלית, יקבל אלפי שקלים יותר מתלמיד בחינוך הממלכתי. בחור ישיבה שלא מתגייס ולא עובד יקבל יותר כסף מחייל בצה"ל. הממשלה תסבסד דירות רק למגזר החרדי. זוהי מכירת חיסול של העתיד הישראלי.

עלה בידם לפגוע בצה"ל. שרים ימנו אלופים פוליטים שיישבו בפורום מטכ"ל. שר הבטחון יאבד שליטה על המנהל האזרחי. ביהודה ושומרון, זירת הפעילות המרכזית של צה"ל, לא ברור מי אחראי על מה. זה מתכון לפיצוץ.

עלה בידם לפגוע במשטרה. תראו לי מדינה אחת בעולם – אחת! – שבה האדם שאחראי על המשטרה, הוא עבריין אלים שהיו לו 53 כתבי אישום והורשע שמונה פעמים בעבירות חמורות.

עלה בידם לפרק את משרד החינוך. אבי מעוז, גזען חשוך שמחזיק רשימות שחורות של פעילים ופעילות בארגוני נשים, יהיה אחראי על תוכניות החינוך של ילדינו. הורים צעירים לא יוכלו לשלוח את הילד שלהם לבית הספר בלב שקט, מפני שהם פוחדים משטיפת מוח נגד נשים, נגד להט"בים, נגד חילונים ומסורתיים.

עלה בידם לפגוע במעמד הבינלאומי שלנו. הממשלה הזו לא תוכל לתאם עמדות עם הקהילה הבינלאומית מול איום הגרעין האיראני. היא לא תוכל לעצור סנקציות כנגד ישראל. זו הממשלה הראשונה בתולדות המדינה שארצות הברית לא רואה בה את בעלת הברית הקרובה ביותר שלה.

עלה בידם לפגוע בכלכלה. ההייטק הישראלי, הקטר של המשק, ייעצר, כפי שכבר הזהירו בכירי הענף. בכלכלה אין משחקים. ממשלה שמעודדת אנשים לא לצאת לעבודה, שמבזבזת עשרות מיליארדי שקלים על דרישות סקטוריאליות - תתקע את המשק. יוקר המחיה יעלה עוד ועוד.

עלה בידם לפגוע ביהדות העולם. הרפורמים והקונסרבטיבים, רוב מכריע של יהדות ארצות הברית, לא יוכלו לראות בישראל את מולדתם השניה. שינוי חוק השבות יעצור את גל העליה המבורך מרוסיה ואוקראינה.

הממשלה החדשה אינה מחוייבת לדמוקרטיה, אינה מחוייבת לשלטון החוק, ועכשיו היא מנסה להשתיק את האופוזיציה. אומרים לנו, "קבלו את תוצאות הבחירות".

כשאנחנו נצחנו בבחירות הם רדפו ילדים של חברי כנסת בדרך לבית ספר, שלחו בריונים אלימים לגשרים להכות פעילים שלנו, הפעילו מכונת רעל של שקרים והכפשות בשביל לערער על הלגיטימיות של הממשלה. אנחנו לא נעשה אף אחד מהדברים האלה, אבל אנחנו נלחם על המדינה שלנו בכל מקום ומעל כל במה.

הממשלה הזו רוצה שנשלם לה מיסים, נשלח את הילדים שלנו לצבא - ונשתוק. זה לא יקרה. כל עוד ישראל היא דמוקרטיה, האופוזיציה לא תקבל מהממשלה הוראות מה מותר לה או אסור לה לומר.

אנחנו נלחם על שלטון החוק, נלחם על זכויות נשים, נלחם על ערכי צה"ל, נלחם על החינוך של הילדים שלנו, נלחם על זהות יהודית סובלנית, שלא משמשת תירוץ לאפליה וגזענות.

אני קורא מפה לאזרחי ישראל. יש לכם תפקיד בימים אלה: להיות אזרחים מעורבים שלא שותקים. תשמרו על החוק, אבל תזכירו כל יום לשלטון שיש לכם זכויות ואתם לא מתכוננים לוותר עליהן. תהיו על המשמר מול ממשלה מסוכנת, קיצונית וחסרת אחריות, עם ראש ממשלה חלש שאיבד עליה שליטה עוד לפני שהשביע אותה.

אנחנו נוביל את המאבק הזה. אנחנו לא הולכים לשום מקום. אנחנו נלחמים על המדינה האהובה שלנו. תודה רבה".

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו מסר בתגובה לנאום לפיד: "לפיד שהשאיר לנו מדינה הרוסה בקריסה כלכלית ומדינית, עם איראן שדוהרת לגרעין ללא מענה, עם השתוללות של רצח ואלימות, מטיף לממשלה הבאה בהמצאות שאין להן שום בסיס. לפיד - הפסדת בבחירות. לך הביתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר