יהפוך לקבר שייח'?

הערבים נוהרים לקבר רחל - ומורידים נעליים ליד החנוכייה

קבר רחל מוגדר על ידי האו"ם כקבר של שייח', ופעילים במקום חוששים כי קבוצות מוסלמים שהחלו להגיע למקום, ינסו לייצר תודעה כי מדובר במסגד • מתפללים חרדים פינו להם את הציון (חדשות)

תופעה מדאיגה בקבר רחל. תמונות שצולמו היום (שישי) אחרי תפילת ותיקין במתחם הקבר הסמוך לקבר רחל, מראה תיעוד שלא הייתם מצפים לראות במקום.

אוטובוס עמוס במוסלמים, גברים ונשים, הגיעו למקום. הגברים, נכנסו להתפלל בעזרת הגברים אחרי שהורידו נעליים בכניסה, כנהוג אצלם בכניסה למסגד. את הנעליים הם הניחו ליד החנוכייה שדלקה במקום.

הנשים, נכנסו במאורגן לעזרת הנשים. פעילים יהודים הנמצאים במקום ואנשי 'מדרשת בני רחל', מציינים כי לא מדובר בביקור ראשון בתקופה האחרונה של קבוצות ערביות.

המתפללים, רובם חרדים, שהיו במקום אחרי תפילת שחרית כותיקין, פינו באדיבות את הדרך למוסלמים שהשתטחו על ציון קברה של רחל אימנו.

"הם הסתובבו במתחם קברה של רחל אימנו כאילו הם בעלי הבית", אומר ל'כיכר השבת' אחד הפעילים במקום, התוהה: "האם יהודים היו יכולים להיכנס ככה למסגד מוסלמי?".

הדבר שמפחיד את הגורמים העוסקים בנושא, הוא כי מדובר בניסיון של אותם מוסלמים להתחיל לייצר מחלוקת על מתחם הקבר, ולנסות להציג אותו כמקום מקודש להם, וכמסגד.

יצוין כי באו"ם קבר רחל מוגדר כקבר שייח' בתפיסה צבאית. בעוד שלפני 70 שנה הכירו בו רשמית כקבר רחל ואתר קדוש ליהודים, והחשש הוא כי מדובר בפעולות שנועדו לבסס את הטענות לקשר מוסלמי למקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר