התנאי הקשוח של קייב

הסוף קרב? שר החוץ האוקראיני חושף מתי להערכתו המלחמה תסתיים

שר החוץ האוקראיני קולובה התייחס לאפשרות לשיחות שלום וסיום המלחמה והציב תאריך ריאלי לדעתו והציב דרישת סף מרוסיה (חדשות עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ההפגזה על חרסון בשבוע שעבר (צילום: צבא אוקראינה)

קולובה, שר החוץ האוקראיני, התייחס בריאיון מוקדם יותר היום (שני) לסוכנות הידיעות AP לאפשרות שהמלחמה תסתיים בקרוב.

במהלך הריאיון אמר השר האוקראיני הבכיר כי אוקראינה שואפת לקיים פסגת שלום עד לסוף חודש פברואר (בעוד כשלושה חודשים), סמוך ליום השנה לפלישה הרוסית לשטח אוקראינה.

בנוסף, טען כי בקייב מעדיפים שהפסגה תערך באו"ם, כשמזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הוא האדם הרצוי להיות המתווך. כך לטענת קולובה.

לצד כל זאת, אמר כי אוקראינה בכל אופן תציב דרישת סף להשתתפות רוסיה בפסגת שלום רק אם במוסקבה יאפשרו להעמיד לדין "פושעי מלחמה שביצעו פשעים במהלך המלחמה".

בהמשך אמר כי הוא "מרוצה לחלוטין" מביקורו של נשיא אוקראינה זלנסקי בשבוע שעבר בארצות הברית. עוד אמר כי ההכשרה על טילי הפטריוט שהעניקה ארצות הברית עשויה להמשך בין שישה חודשים לשנה.

עוד אמר: "כל מלחמה מסתיימת בצורה דיפלומטית. כל מלחמה מסתיימת כתוצאה מפעולות הננקטות בשדה הקרב ובשולחן המשא ומתן".

המו"מ בין אוקראינה לרוסיה עליו דיבר שר החוץ האוקראיני אמור להתרחש לדבריו במסגרת 'פסגת שלום'. על הפסגה הכריז נשיא אוקראינה זלנסקי כי אוקראינה מתכוונת ליזום פסגה כזו - אך הבהיר כי רק אם רוסיה תעמוד לדין בגין פשעי מלחמה תוכל להשתתף בפסגה.

קולובה התייחס לטענה הרוסית לפיה מוסקבה מוכנה למו"מ בזמן שקייב מסרבת ואמר כי "הם (רוסיה, צ"ב) אומרים באופן קבוע שהם מוכנים למשא ומתן, וזה לא נכון, כי כל מה שהם עושים בשדה הקרב מוכיח את ההפך"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר