הרוסים מיואשים?

אולטימטום רוסי נוסף: היכנעו או שתהיו נתונים להחלטת הצבא

הרוסים כבר עשרה חודשים כושלים בניסיונם לכבוש את אוקראינה אך שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב ממשיך לאיים ולדרוש מאוקראינה להניח את נשקה ולהיכנע (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
סרגיי לברוב (צילום: שאטרסטוק)

יותר מעשרה חודשים לפלישה הרוסית לאוקראינה ולמרות ואולי בגלל הכישלון היחסי, במוסקבה מנסים לשלוח איומים נוספים לקייב. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר אתמול (שני), כי על אוקראינה להיכנע לדרישות הרוסיות ולא היא תהיה נתונה להחלטות הצבא הרוסי.

"דרישותינו לפירוז ודה-נאציפיקציה של השטחים הנתונים לשליטתנו, השמדת האיומים על ביטחונה של רוסיה, כולל בשטחים החדשים, ידועים היטב לאויב. הנקודה ברורה ופשוטה: קיימו אותם למען טובתכם האישית. אחרת, הדבר יהיה נתון להחלטת הצבא הרוסי", אמר לברוב כשהוא למעשה לא משנה מאומה מהמצב הקיים בו הצבא הרוסי מתקשה להתמודד מול ההגנה האוקראינית וממשיך להפציץ את הערים האוקראיניות ללא הבחנה.

האיום הרוסי מגיע דווקא על רקע הקריאות לסיום המלחמה ולמשא ומתן בין הצדדים, אליו מתנגדים בינתיים דווקא האוקראינים ששואפים כעת לשחרור מלא של כל השטחים שכבשה רוסיה מאוקראינה כולל חצי האי קרים.

ההערכה בעולם כעת, שהמלחמה צפויה להימשך בחודשים הקרובים, זאת בשל הפערים הגדולים בין הצדדים וחוסר המוכנות של אוקראינה לוותר על שטחים. האוקראינים חוששים שהמערב יכפה עליהם לסיים את הלחימה לפני השגת המטרות האלה ולכן הם נערכים כבר כעת למתקפה צבאית על השטחים שנכבשו בידי הרוסים עוד טרם ישיבה לשולחן הדיונים.

האוקראינים מקווים לכבוש בקרוב את העיר קרמינה שנחשבת לעיר קריטית בהמשך הלחימה והצבא האוקראיני כבר נמצא בפאתי העיר. האוקראינים מנסים לכבוש ערים נוספות ביניהן סבוטובו וסטרובלסק שיצטרפו לעיר לימן שכבר נכבשה בידי האוקראינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר