ריאיון פרידה • צפו

בני גנץ: "מאוד כאב לי שצעקו לעברי בכותל המערבי, כעת המנהיגים צריכים להרגיע"

הפרידה ממשרד הביטחון; האיום האיראני; החשש מהסלמה ביטחונית; ממשלת נתניהו השישית; הצעקות לעברו בכותל המערבי; החשש מהשיח האלים; ההסתה נגד החרדים; סוגיות דת ומדינה וחוק הגיוס | שר הביטחון בני גנץ בריאיון מיוחד לישי כהן | צפו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |

ביממה האחרונה שלו כשר הביטחון, התיישב יו"ר 'המחנה הממלכתי', בני גנץ, לריאיון פרידה מיוחד ל'כיכר השבת' והתייחס למצב הביטחוני, החשש מהסלמה, האיום האיראני, סוגיות דת ומדינה, הצעקות לעברו בכותל וסוגיית חוק הגיוס. צפו בריאיון המלא.

קטעים מהריאיון

תחילה התייחס גנץ לפרידה ממשרד הביטחון: "אני עוזב את המשרד עם מלא סיפוק, עשינו הרבה דברים טובים בהפעלת הכוח, בזירות שונות, עשינו הרבה דברים בבניית הכוח, הרבה רפורמות חברתיות, הורדנו את אמ"ן לנגב. לא הצלחנו במתווה השירות, בסך הכל אני יוצא בתחושת סיפוק, אני מוטרד ממה שעלול להיות, אני חושב שהממשלה החדהש חייבת לנהוג באחריות מאוד גדולה".

באשר למחליפו יואב גלנט, אומר גנץ: "אין ספק שליואב גלנט יש ניסיון ביטחוני, הוא יכול לנהג את המערכת, אבל עדיין מה שקורה זה שסמכויות משרד הביטחון פוצלו, חלק אצל יואב והחלק האזרחי אצל סמוטריץ' ומג"ב איו"ש אצל בן גביר. המבנה המשולש הזה יכול לעשות בעיקר צרות".

שר הביטחון מתייחס לרצון של 'עוצמה יהודית' להאריך את תקופת הצינון לאלופים במיל': "יש תקופת צינון שכולנו נהגנו על פיו. אני חושב שאנחנו רוצים שאלופי ייכנסו למערכת הפוליטית, אם כבר היינו צריכים לדון זה לדון בלקצר, אבל אם לא נוגעים - לא נוגעים בכלל".

גנץ עובר לדבר על האיום האיראני ואומר: "הבעיה המרכזית הייתה ניהול הקצאת המשאבים, בשנתים האחרונות השקענו בניהול הכוח, יש לנו תשובות טובות, צרייכם לקיים ולחזק את התשובות ולאורך הדרך להכשיר עוד".

שר הביטחון בני גנץ בריאיון לישי כהן

בחודשים האחרונים הותקף גנץ - פעמיים - כשהגיע לשאת תפילה ברחבת הכותל המערבי. בהתייחסות לנושא הוא מסביר: "צריך להבדיל, בפעם הראשונה באמת היו כמה עשרות צעירים מוסתים שצעקו 'רוצח' ובפעם השניה, בחנוכה, בסך הכל הייתה קבלת פנים מאוד מכבדת ואוהבת, שלושה קראו קריאות כנגדי.

"הדבר האמיתי והחשוב הוא פחות אם צועקים לעברי, אני לא מודאג לעצמי, המנהיגים צריכים להבין שצורת ההתבטאויות שלהם יכולה להוביל להסתה ולשרשרת שהם לא ישלטו בה. אני קורא לכל המנהיגים, צריכים לדעת להתבטא בממלכתיות ולהרגיע".

שר הביטחון עובר לדבר על המגזר החרדי: "הציבור החרדי הוא חלק חשוב בחברה הישראלית, אני רוצה לראות אותו יותר ויותר משולב".

באשר להסתה נגד החרדים בשבועות האחרונים, אומר גנץ: "אני לא חושב שהחרדים הם נטל על המדינה, הם חלק מהמדינה. הם צריכים לקחת גם את החובות שיש בזה".

"מה שאני אומר קודם כל, מבדיל בין האיש לנושא. אריה דרעי שרת שנים רבות את מדינת ישראל ועשה הרבה מאוד דברים למען עם ישראל, הוויכוח הוא לא על אריה דרעי אלא על הדרך. אם ניגשים ליו"ר ועדת הבחירות, היינו משתשמים בזה. לחוקק חוק מיוחד? להערכתי - יותר משנועד לדרעי אלא לנתניהו, זה חוק לא נכון", אומר גנץ באשר לחוק דרעי.

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר